Skip to main content

School has reopened for face to face learning.




We are Covid ready. Ask the children what they are holding in their hands.

Firstly, We would like to thank each and every one of you for your support, time and patience with online learning. Although it is not an ideal situation, We really feel we worked incredibly well together in order to support the children's learning. Thank you so much.

อย่างแรกเลย ฉันต้องขอขอบคุณทุกคนที่คอยช่วยเหลือมาตลอด ที่สละทั้งเวลาและอดทนมาตลอดการเรียนออนไลน์ของเรา แม้ว่าไม่ใช่สิ่งที่เราคิดเอาไว้แต่แรกที่จะเรียนออนไลน์ แต่ฉันก็รู้สึกได้ว่าเราได้มีการทำงานร่วมกันเป็นอย่างดีในการช่วยเหลือเด็กๆตลอดเวลาที่ผ่านมา ขอขอบคุณทุกคนเป็นอย่างมาก


Swimming: In order to reopen, it has been instructed by the Ministry of Education to not have swimming lessons at this time. Instead, this will be changed to a PE lesson until further notice. 

เรียนว่ายน้ำ - ตามกฎของการเปิดเรียน และตามคำสั่งของกระทรวงศึกษาธิการห้ามไม่ให้มีการเรียนว่ายน้ำ ดังนั้นเราจึงเปลี่ยนจากการเรียนว่ายน้ำเป็นวิชาพละแทนจนกว่าจะได้รับแจ้งการเปลี่ยนแปลงอีกครั้ง

We are delighted to be back at school face to face and are following very strict safety protocols disinfecting surfaces, wearing masks at all times, staying within class bubbles and maintaining social distancing. 

เราดีใจมากที่สามารถเปิดให้เรียนในโรงเรียนได้อีกครั้งและเราได้ทำตามมาตรการป้องกันอย่างดีที่สุดเพื่อความปลอดภัยของทุกท่านโดยนักเรียนเเละครูทุกคนต้องสวมใส่หน้ากากอนามัย, รักษาระยะห่างของตัวเองและผู้อื่น.


This week we had a mix of students in class and a few online. We hope that eventually everyone will be back at school. สัปดาห์นี้เรามีนักเรียนที่อยู่ในชั้นและบางคนยังคงเรียนออนไลน์. ครูหวังว่านักเรียนทุกคนจะมาโรงเรียนครบในสัปดาห์หน้า.


We still still talk with each other but we do not get too close. และเรายังคงคุยกันแต่รักษาระยะห่างเช่นกัน.


Group work was part of our House Assembly. We had to identify what factors create great teamwork. การทำงานเป็นกลุ่มคือส่วนหนึ่งของกิจกรรมชุมนุม ซึ่งดราต้องหาทางระบุว่าปัจจัยใดส่งผลให้เกิดการทำงานร่วมกันที่มีประสิทธิภาพ.It was led by Mr Xavi. He prepared a great video and an exciting quiz for us. 

สัปดาห์นี้กิจกรรมชุมนุมจัดโดย มร. ชาวี่และมีวิดีโอให้นักเรียนได้ดูโดยคลิ๊กได้ที่ลิ้ง

Click here to see Mr. Xavi's link



Our classroom is set up to ensure appropriate social distancing. ห้องเรียนเราถูกจัดให้เหมาะสมแก่การเว้นระยะห่าง


We visited the Library and worked with Ms Marie. เราได้ไปห้องสมุดเพื่อพบกับมิสมารีย์.

We have been learning about different celebrations around the world. We carried out research and created our own factsheets. Everyone had to chose a celebration from a different country and carry out independent research.

เราได้เรียนรู้เกี่ยวกับงานเฉลิมฉลองต่างๆ ทั่วโลก เราดำเนินการวิจัยและสร้างเอกสารข้อเท็จจริงของเราเอง ทุกคนต้องเลือกการเฉลิมฉลองจากประเทศอื่นและดำเนินการวิจัยอิสระ

 
Mark wrote about Valentine's Day. มาร์คทำโปสเตอร์เกี่ยวกับวันวาเลนไทน์


Nadech learned about the Bon Festival. ณเดชเรียนรู้เกี่ยวกับเทศกาลบอน

Matthew found out all about Easter. แมทธิวหาข้อมูลเกี่ยวกับเทศกาลอีสเตอร์


Daiki found out about The Moon Festival. ไดคิหาข้อมูลเกี่ยวกับเทศกาลไหว้พระจันทร์


Viktoria learned about her Home country 's New Year. เทศกาลปีใหม่จากบ้านเกิดของวิคตอเรีย


 Halloween was chosen by Atom. อะตอมเลือกทำเทศกาลฮาโลวีน


Tashi researched the running of the bulls ทาชิสืบค้นข้อมูลเกี่ยวกับเทศกาลวิ่งวัวกระทิง


And finally here is a message from our Principal Ms Emmi
และอย่างสุดท้ายข้อความคือข้อความจากมิสเอมี่


Have a great holiday weekend!,
Mr John and Ms Snook




Comments

Popular posts from this blog

End of Unit

This week we came to the end of our unit of inquiry on cultural beliefs and values. Back in August we had very little understanding about how culture impacts beliefs and values. However, as the weeks went by we engaged in many learning activities. The first of these was interviewing teachers to ask for their input on a definition of culture. We went on to watch mini-documentaries, read several information books and speak to people who could teach us about their culture. As a concluding activity, we came together as a class to produce a joint video which describes some essential points of cultures which we are interested in. This was an exercise in collaborating on a project and exercising social skills. As you can imagine, there was a lot of research to do, and so we had a good opportunity to put into practice all we have been learning about how to conduct research. We now have no reason to use 'copy & paste' ! Heres a link to our work: The highlight of this week h...

Year 6 Term 2 Week 3 Blog

English Class This week in English class the learners continued reading their guiding reading books. One group complete "The Chalk Box Kid" by Clyde Robert Bulla and will be assigned to a new guided reading book next week. The learners also worked on writing sentences using their spelling words and writing stories that highlighted their spelling words in their story. This is to enhance the written vocabulary that the learners are using within their writing. As part of their PSPE theme this week (Teamwork) the learners worked together to solve various riddles. For next week the learners will be working on writing reflections based on current events and building their skills in use of conjunctions.  Maths Class In Maths class this week the learners completed their unit on measurements. The learners worked on units of measurement for mass this week. The learners completed an assessment as part of their unit wrap up. To finish off the unit we also had ...

Rites of passage

Rites of passage Continuing with our unit of inquiry on culture, we have been looking into the rites of passage of various cultures. Here is the video we began with. Whatever culture we belong to there will be rites of passage that we all experience. As you probably seen, the classroom has many colourful images relating to culture. This week, we all chose one and researched the rites of passage of that culture. We have been learning that Kiddle is a good place to research from because the results are child friendly. Epic books also has good resources to read.  A key point of our learning this week has been looking into the features of an information report. Indeed there are several kinds of writing, all with different purposes, and so during the course of the year we are spending time with each of them. An, Epic books was helpful because it provided a beautiful explanation of how to write an information report. As an example of what ours might look like, the teac...