Skip to main content

Term 1 Week 8

 


In our assembly this week. we learned about safeguarding and the importance of online safety for children. Please take a moment to look at this presentation and talk with your child about this issue. 

ในกิจกรรมชุมนุมสัปดาห์นี้ เราได้เรียนรู้เกี่ยวกับความสำคัญของความปลอดภัยในการออนไลน์สำหรับนักเรียนโปรดสละเวลาสักครู่เพื่อดูการนำเสนอนี้ และคุยกับบุตรหลานเด็กๆเกี่ยวกับการใช้อินเตอร์เน็ต.

click here to see the presentation/กดที่นี่เพื่อดูงานนำเสนอ

The children have made factsheets about some form of international celebration. They are on display in our classroom.

เด็กๆ ได้ทำเอกสารข้อเท็จจริงเกี่ยวกับการเฉลิมฉลองระดับนานาชาติบางรูปแบบแล้ว พวกเขาแสดงอยู่ในห้องเรียนของเรา,



What makes an ideal teacher? Y5/6 have been thinking about this issue. Do any UDIS teachers show some of the attributes requested by your children?

อะไรทำให้เป็นครูในอุดมคติ? นักเรียนชั้น Y5/6 ได้คิดเกี่ยวกับปัญหานี้. และครูที่ UDIS คนใดแสดงคุณลักษณะบางอย่างที่นักเรียนต้องการ?

We have been learning about subtraction with borrowing, exchange and re-grouping. A connection to our English learning is that these three terms are synonyms. Most children are now feeling confident about this.

เราเรียนเรื่องการลบและการยืม,เปลี่ยน, และจัดกลุ่มใหม่ในวิชาคณิตศาสตร์. การเชื่อมต่อกับการเรียนรู้ภาษาอังกฤษของเราคือคำทั้งสามนี้เป็นคำพ้องความหมาย. นักเรียนส่วนมากมีความมั่นใจในการทำกิจกรรมนี้


We have just begun a new Unit of Inquiry which focuses on the theme of MIGRATION

เราเพิ่งเริ่มหน่วยการเรียนรู้ใหม่ ซึ่งเน้นที่หัวข้อ การอพยพย้ายถิ่นฐาน.




Unit 2 : 

Where we are in place and time.
หน่วยการเรียนรู้ที่ 2 : 

สถานที่และเวลาที่เราอาศัยอยู่.
Central idea:
Human migration is a response to challenges, risks and opportunities.
ความคิดหลัก:
การย้ายถิ่นของมนุษย์เป็นการตอบสนองต่อความท้าทาย ความเสี่ยง และโอกาส
Lines of inquiry:
- The reasons why people migrate (Causation).
  -  Historical migration(Perspective).    
  - Migration and human rights (Responsibility).
วัตถุประสงค์:
สาเหตุที่คนอพยพ (สาเหตุ)
ประวัติศาสตร์การย้ายถิ่น(มุมมอง)
การย้ายถิ่นและสิทธิมนุษยชน (ความรับผิดชอบ).


Here are some pictures taken by Ms Marie in music with Y5/6. 
นี่คือรูปภาพบางส่วนที่ถ่ายโดยครูมารีในวิชาดนตรีY5/6

This week, we have been playing on the xylophone and percussion instruments. We had fun improvising rhythms while listening to "A musical Journey" 

สัปดาห์นี้, เด็กๆได้ใช้ xylophone และเครื่องดนตรี.เราสนุกไปกับทำนองขณะฟังเพลง"A music Journey"
ใช้ลิ้งนี้เพื่อฟังเพลง https://songlibrary.net/A-Musical-Journey/ 
Ms Marie.






Regards, Mr John and Ms Snook





Comments

Popular posts from this blog

End of Unit

This week we came to the end of our unit of inquiry on cultural beliefs and values. Back in August we had very little understanding about how culture impacts beliefs and values. However, as the weeks went by we engaged in many learning activities. The first of these was interviewing teachers to ask for their input on a definition of culture. We went on to watch mini-documentaries, read several information books and speak to people who could teach us about their culture. As a concluding activity, we came together as a class to produce a joint video which describes some essential points of cultures which we are interested in. This was an exercise in collaborating on a project and exercising social skills. As you can imagine, there was a lot of research to do, and so we had a good opportunity to put into practice all we have been learning about how to conduct research. We now have no reason to use 'copy & paste' ! Heres a link to our work: The highlight of this week h...

Year 6 Term 2 Week 3 Blog

English Class This week in English class the learners continued reading their guiding reading books. One group complete "The Chalk Box Kid" by Clyde Robert Bulla and will be assigned to a new guided reading book next week. The learners also worked on writing sentences using their spelling words and writing stories that highlighted their spelling words in their story. This is to enhance the written vocabulary that the learners are using within their writing. As part of their PSPE theme this week (Teamwork) the learners worked together to solve various riddles. For next week the learners will be working on writing reflections based on current events and building their skills in use of conjunctions.  Maths Class In Maths class this week the learners completed their unit on measurements. The learners worked on units of measurement for mass this week. The learners completed an assessment as part of their unit wrap up. To finish off the unit we also had ...

Rites of passage

Rites of passage Continuing with our unit of inquiry on culture, we have been looking into the rites of passage of various cultures. Here is the video we began with. Whatever culture we belong to there will be rites of passage that we all experience. As you probably seen, the classroom has many colourful images relating to culture. This week, we all chose one and researched the rites of passage of that culture. We have been learning that Kiddle is a good place to research from because the results are child friendly. Epic books also has good resources to read.  A key point of our learning this week has been looking into the features of an information report. Indeed there are several kinds of writing, all with different purposes, and so during the course of the year we are spending time with each of them. An, Epic books was helpful because it provided a beautiful explanation of how to write an information report. As an example of what ours might look like, the teac...