In our assembly this week. we learned about safeguarding and the importance of online safety for children. Please take a moment to look at this presentation and talk with your child about this issue.
ในกิจกรรมชุมนุมสัปดาห์นี้ เราได้เรียนรู้เกี่ยวกับความสำคัญของความปลอดภัยในการออนไลน์สำหรับนักเรียนโปรดสละเวลาสักครู่เพื่อดูการนำเสนอนี้ และคุยกับบุตรหลานเด็กๆเกี่ยวกับการใช้อินเตอร์เน็ต.
![]() |
click here to see the presentation/กดที่นี่เพื่อดูงานนำเสนอ |
The children have made factsheets about some form of international celebration. They are on display in our classroom.
เด็กๆ ได้ทำเอกสารข้อเท็จจริงเกี่ยวกับการเฉลิมฉลองระดับนานาชาติบางรูปแบบแล้ว พวกเขาแสดงอยู่ในห้องเรียนของเรา,
What makes an ideal teacher? Y5/6 have been thinking about this issue. Do any UDIS teachers show some of the attributes requested by your children?
อะไรทำให้เป็นครูในอุดมคติ? นักเรียนชั้น Y5/6 ได้คิดเกี่ยวกับปัญหานี้. และครูที่ UDIS คนใดแสดงคุณลักษณะบางอย่างที่นักเรียนต้องการ?
We have been learning about subtraction with borrowing, exchange and re-grouping. A connection to our English learning is that these three terms are synonyms. Most children are now feeling confident about this.
เราเรียนเรื่องการลบและการยืม,เปลี่ยน, และจัดกลุ่มใหม่ในวิชาคณิตศาสตร์. การเชื่อมต่อกับการเรียนรู้ภาษาอังกฤษของเราคือคำทั้งสามนี้เป็นคำพ้องความหมาย. นักเรียนส่วนมากมีความมั่นใจในการทำกิจกรรมนี้
We have just begun a new Unit of Inquiry which focuses on the theme of MIGRATION.
เราเพิ่งเริ่มหน่วยการเรียนรู้ใหม่ ซึ่งเน้นที่หัวข้อ การอพยพย้ายถิ่นฐาน.
Unit 2 :
Where we are in place and time.
หน่วยการเรียนรู้ที่ 2 :
สถานที่และเวลาที่เราอาศัยอยู่.
Central idea:
Human migration is a response to challenges, risks and opportunities.
ความคิดหลัก:
การย้ายถิ่นของมนุษย์เป็นการตอบสนองต่อความท้าทาย ความเสี่ยง และโอกาส
Lines of inquiry:
- The reasons why people migrate (Causation).
- Historical migration(Perspective).
- Migration and human rights (Responsibility).
วัตถุประสงค์:
สาเหตุที่คนอพยพ (สาเหตุ)
ประวัติศาสตร์การย้ายถิ่น(มุมมอง)
การย้ายถิ่นและสิทธิมนุษยชน (ความรับผิดชอบ).
Here are some pictures taken by Ms Marie in music with Y5/6.
นี่คือรูปภาพบางส่วนที่ถ่ายโดยครูมารีในวิชาดนตรีY5/6
This week, we have been playing on the xylophone and percussion instruments. We had fun improvising rhythms while listening to "A musical Journey"
สัปดาห์นี้, เด็กๆได้ใช้ xylophone และเครื่องดนตรี.เราสนุกไปกับทำนองขณะฟังเพลง"A music Journey"
ใช้ลิ้งนี้เพื่อฟังเพลง https://songlibrary.net/A-Musical-Journey/
Ms Marie.
Regards, Mr John and Ms Snook
Comments
Post a Comment
Please allow some time for your comments to be checked before they are published.