Skip to main content

Week Beginning 26th November



Halloween at UDIS (Trying to start a new tradition)
Today we celebrated Halloween in a non-scary dressing up day to reflect our house team colours. We played a special Halloween game and learned some special dance moves.

ฮัลโลวีนที่ UDIS (เริ่มต้นประเพณีใหม่) 

เราฉลองเทศกาลฮาโลวีนแบบน่ารักและแต่งตัวตามสีที่ตัวเองอยู่. เราเล่นเกมส์และเรียนรู้การเต้นในแบบฮาโลวีน.




Here we are in our Halloween costumes. Can you recognise us? 
นี่คือการแต่งตัววันฮาโลวีนของเรา. จำพวกเราได้ไหม?


We did some Halloween dance exercises./ เต้นวันฮาโลวีน









Maths update
We have been learning about 2D shapes and their properties. Do you know what a heptagon is? Your children should know. We are also learning about angles and how to use a protractor. This is the kind of vocabulary we have been working on...curved...straight...interior/exterior...length...obtuse angle...acute angle...right angle...perpendicular...parallel...scalene triangle...isoceles triangle...equilateral triangle...right angled triangle and lines of symmetry.

คณิตศาสตร์

เราได้เรียนรู้เกี่ยวกับรูปร่าง 2 มิติและคุณสมบัติ คุณรู้หรือไม่ว่ารูปหกเหลี่ยมคืออะไร? นักเรียนทุกคนควรรู้. และเรากำลังเรียนรู้เกี่ยวกับมุมและวิธีการใช้ไม้โปรแทรกเตอร์ นี่คือคำศัพท์ที่เราต้องใช้เพื่อเรียนเกี่ยวกับรูปร่าง...โค้ง...ตรง...ภายใน/ภายนอก...ความยาว...มุมป้าน...มุมแหลม...มุมขวา...ตั้งฉาก.. .ขนาน...สามเหลี่ยมมุมฉาก...สามเหลี่ยมหน้าจั่ว...สามเหลี่ยมด้านเท่า...สามเหลี่ยมมุมฉากและเส้นสมมาตร.



English
In English this week, children have been using speech marks in sentences and checking incorrect sentences to ensure that they make sense and have the correct punctuation.

ภาษาอังกฤษ

ในภาษาอังกฤษในสัปดาห์นี้ นักเรียนได้ใช้เครื่องหมายคำพูดในประโยคและตรวจสอบประโยคที่ไม่ถูกต้องเพื่อให้แน่ใจว่าพวกเขาเข้าใจและมีเครื่องหมายวรรคตอนที่ถูกต้อง




Acknowledging information sources 
In their Library lesson the children learned about how to reference and acknowledge information sources. This is an important skill which will be needed  for the PYP Exhibition.

ทำความรู้จักแหล่งข้อมูล

ที่ห้องสมุด นักเรียนๆ ได้เรียนรู้เกี่ยวกับวิธีการอ้างอิงและที่มาของแหล่งข้อมูล นี่เป็นทักษะที่สำคัญที่จำเป็นสำหรับการจัดนิทรรศการ PYP





Introduction to the PYP Meeting    
Thank you to those parents who were able to join our meeting last Thursday. We hope you found it helpful. If you were unable to attend do try and look at the presentation which outlines what the PYP Exhibition is about and why it is important to our learning at UDIS 

ข้อมูลเบื้องต้นเกี่ยวกับการประชุม PYP

ขอบคุณผู้ปกครองทุกท่านที่สามารถเข้าร่วมการประชุมของเราเมื่อวันพฤหัสบดีที่ผ่านมา เราหวังว่าการประชุมจะมีประโยชน์ หากผู้ปกครองไม่สามารถเข้าร่วมได้ ให้ลองดูสไลด์การนำเสนอที่สรุปว่านิทรรศการ PYP นี้เกี่ยวกับอะไร และเหตุใดจึงสำคัญต่อการเรียนรู้ของนักเรียนที่ UDIS




Home Learning
We want to make it easier for both student and parents to understand what our homework is for the week. It will be set on a Monday and due to be returned by the end of school exactly one week later. Children will expected to organise themselves in choosing the order in which they complete the activities. They are also expected to read for at least 20minutes

การเรียนรู้ที่บ้าน

นักเรียนมีการบ้านทุกสัปดาห์ โดยครูจะให้การบ้านนักเรียนมนวันจันทร์และครูหวังให้นักเรียนทุคนทำการบ้านให้เสร็จและส่งหลังจากให้การบ้านแล้วหนึ่งอาทิตย์. นักเรียนต้องจัดการตัวเองโดยเลือกเองว่าเขาต้องการทำกิจกรรมใดให้เสร็จก่อน. และผมหวังว่านักเรียนทุดคนจะอ่านหนังสืออย่างน้อย 20 นาทีทุกวัน.


The homework for next week 
  • Each child has a multiplication tables chart. Use this to practise quick recall of tables facts. When you are ready you can request to be tested. Out target is for everyone in the class to have completed this by the end of term 1
  • Children have a copy of our Learner Profile attitudes. They need to be able to name and spell these and to say whayt they mean.
  • KS2 Cursive letter joins handwriting sheets. Joining the letters a,b,c and d.
  • Go to Get Epic. Read the book about Migration which has been assigned to you. You may need an adult to help you with  some of the vocabulary.
การบ้านสัปดาห์หน้า
  • นักเรียนทุกคนมีตารางสูตรคูณ. ใช้สิ่งนี้เพื่อฝึกการจำสูตรคูณอย่างรวดเร็ว เมื่อนักเรียนพร้อมพวกเขาสามารถขอทดสอบได้. วัตถุประสงค์ตือให้นักเรียนทุกคนจำได้ก่อนจบเทอม 1.

  • นักเรียนทุกคน มีสำเนาคุณลักษณะอันพึงประสงค์. นักเรียนต้องสามารถจำและสะกดคำเหล่านี้รวมทั้งอธิบายความหมายของคำได้.

  • จดหมายเล่นหาง KS2 เอกสารเขียนการคัดลายมือ a,b,c และ d

  • นักเรียนทุกคน มีสำเนาคุณลักษณะอันพึงประสงค์. นักเรียนต้องสามารถจำและสะกดคำเหล่านี้รวมทั้งอธิบายความหมายของคำได้.

Comments

Popular posts from this blog

End of Unit

This week we came to the end of our unit of inquiry on cultural beliefs and values. Back in August we had very little understanding about how culture impacts beliefs and values. However, as the weeks went by we engaged in many learning activities. The first of these was interviewing teachers to ask for their input on a definition of culture. We went on to watch mini-documentaries, read several information books and speak to people who could teach us about their culture. As a concluding activity, we came together as a class to produce a joint video which describes some essential points of cultures which we are interested in. This was an exercise in collaborating on a project and exercising social skills. As you can imagine, there was a lot of research to do, and so we had a good opportunity to put into practice all we have been learning about how to conduct research. We now have no reason to use 'copy & paste' ! Heres a link to our work: The highlight of this week h...

Year 6 Term 2 Week 3 Blog

English Class This week in English class the learners continued reading their guiding reading books. One group complete "The Chalk Box Kid" by Clyde Robert Bulla and will be assigned to a new guided reading book next week. The learners also worked on writing sentences using their spelling words and writing stories that highlighted their spelling words in their story. This is to enhance the written vocabulary that the learners are using within their writing. As part of their PSPE theme this week (Teamwork) the learners worked together to solve various riddles. For next week the learners will be working on writing reflections based on current events and building their skills in use of conjunctions.  Maths Class In Maths class this week the learners completed their unit on measurements. The learners worked on units of measurement for mass this week. The learners completed an assessment as part of their unit wrap up. To finish off the unit we also had ...

Rites of passage

Rites of passage Continuing with our unit of inquiry on culture, we have been looking into the rites of passage of various cultures. Here is the video we began with. Whatever culture we belong to there will be rites of passage that we all experience. As you probably seen, the classroom has many colourful images relating to culture. This week, we all chose one and researched the rites of passage of that culture. We have been learning that Kiddle is a good place to research from because the results are child friendly. Epic books also has good resources to read.  A key point of our learning this week has been looking into the features of an information report. Indeed there are several kinds of writing, all with different purposes, and so during the course of the year we are spending time with each of them. An, Epic books was helpful because it provided a beautiful explanation of how to write an information report. As an example of what ours might look like, the teac...