Student success: Knowing how to spell
ความสำเร็จของนักเรียน: รู้วิธีสะกดคำศัพท์
Y5/6 uses learner agency to learn spelling where each child has an individual spelling list of frequently used words.They can choose the order in which they learn the words on their list and are tested to make sure they are spelling them correctly.The lists change as time progresses and some children choose the easier words first, while others choose the more challenging ones. All words must be learned before they move on to a new wordlist.
นักเรียนของเยียร์ 5/6 เรียนสะกดคำโดยมีใบงานคำศัทพ์ที่ใช้บ่อยให้. โดยนักเรียนสามารถเลือกคำที่ต้องการสะกดจากรายการคำศัพท์ที่ได้รับไปและทำการทดสอบท่องจำคำศัพท์ให้ถูกต้อง. ใบงานคำศัพท์จะเปลี่ยนไปตามพัฒนาการของนักเรียนและนักเรียนบางคนอาจจะเลือกท่องจำจากคำศัพท์ที่ง่ายกว่าก่อน, ขณะที่นักเรียนบางคนอาจเลือกคำที่มีความยากมากขึ้น.และนักเรียนแต่ละคนต้องจำคำศัพท์ให้ได้ทั้งหมดก่อนที่จะได้รับใบงานคำศัพท์ใบต่อไป.
Here children are checking their spellings from their individual wordlists with Mr John.
รูปนี้นักเรียนกำลังตรวจสอบการสะกดคำแบบตัวต่อตัวกับมิสเตอร์จอห์น
Nadech and Viktoria have been busy learning their words.
ณเดชน์และวิคตอเรียกำลังตั้งใจจำคำศัพท์อยู่
In Maths, we have been concentrating on measuring angles using a protractor and working out the interior angles within a 2D shape.
ในวิชาคณิตศาสตร์ เราได้มุ่งเน้นที่การวัดมุมโดยใช้ไม้โปรแทรกเตอร์และหามุมภายในของรูปร่าง 2 มิติ.
We are learning about performance poetry. Here the children are browsing through a variety of poems to choose which ones they would like to work on.
เรากำลังเรียนการอ่านบทกลอน. รูปนี้นักเรียนกำลังอ่านบทกลอนต่างๆเพื่อเลือกว่าบทใดที่นักเรียนจะนำมาอ่านแสดงอารมณ์
In Science. we have been learning about the lifecycles of living things. The children read factsheets, had to keep the information in their head and then returned to their seats to create their own chart. They needed to understand the text and were unable to copy directly from the factsheet.
ในวิชาวิทยาศาสตร์. นักเรียนได้เรียนรู้เกี่ยวกับวัฏจักรชีวิตของสิ่งมีชีวิต. นักเรียนอ่านเอกสารข้อมูล, จดจำข้อมูลไว้และจากนั้นก็กลับไปที่นั่งของพวกเขาเพื่อเขียนสิ่งที่จดจำมาลงไปในเอกสารของตนเอง. โดยนักเรียนต้องเข้าใจข้อความที่คัดลอกและสามารถเขียนข้อมูลจากเอกสารข้อมูลบนกระดานลงบนใบงานของพวกเขาเอง.
Next Wednesday is our UDIS Science Day and it will be an exciting day full of practical activities.Y5/6 will have 3 main activities. Here are a few hints...
- A construction activity building a special project with limited materials.
- Keeping cool.... using thermometers to measure and creating a fair test
- The great Egg Race Finding a way to protect a raw egg when dropped from a height of 2 metres.
วันพุธหน้าเป็นวันวิทยาศาสตร์ที่โรงเรียนจัดขึ้น จะเป็นวันที่น่าตื่นเต้นและเต็มไปด้วยกิจกรรมให้นักเรียนได้ลงมือปฏิบัติ.
Y5/6 จะมี 3 กิจกรรมหลัก และนี่คือคำแนะนำเล็กน้อย ..
- กิจกรรมก่อสร้างโดยให้นักเรียนสร้างอาคารพิเศษด้วยวัสดุจำนวนจำกัด.
- เก็บความเย็น.... โดยใช้ที่วักอุณหภูมิวัดและสร้างการทดลอง.
- การแข่งปกป้องไข่สุกเพื่อหาทางป้องกันการแตกของไข่เมื่อต้อง ตกจากที่สูงกว่า 2 เมตร.
Home Learning for this week
- Daily reading
- Find materials for the Great Egg Race
- Handwriting joining EFGH
- Science Classification Keys
- Multiplication Tables
- Performance Poem
- Practice for the Mathletics Competition (Children will be sent links)
การบ้านของสัปดาห์นี้
- อ่านประจำวัน
- หาอุปกรณ์เพื่อใช้ในการทดลองไข่ตกจากที่สูง
- คัดลายมือตัวเขียน EFGH
- การเรียงลำดับขแงวิทยาศาสตร์
- ท่องแม่สูตรคูณ
- อ่านบทร้อยกรอง
- ฝึกคิดคำนวณ(Children will be sent links)
Comments
Post a Comment
Please allow some time for your comments to be checked before they are published.