Skip to main content

Term 2, Week 5

 

Coming soon International week/สัปดาห์สากลในเร็วๆนี้

This year, instead of choosing one country to study we will be following a theme. We will learn about  Breakfast around the world. The children will be engaged in cooking some breakfast  foods themselves .

ปีนี้ แทนการเลือกแค่หนึ่งประเทศเพื่อศึกษา เราดำเนินการตามธีม เราจะศึกษาเกี่ยวกับอาหารเช้าจากรอบโลก. นักเรียนจะได้ร่วมการทำอาหารเช้าด้วยตัวเอง.

Area and Perimeter / การหาพื้นที่และเส้นขอบ


We have been learning about area and perimeter and have been making shapes, drawing them accurately and measuring their dimensions. Initially, we used actual size shapes, but we are now beginning to use diagrams which are not to scale. Everyone has measured squares and rectangles and some irregular shapes. Now we will calculate area and perimeter from diagrams and learn how to calulate the area of a triangle.

เราเรียนเรื่องการหาพิ้นที่และขอบเขตและได้สร้างรูปร่าง วาดและวัดอย่างแม่นยำ.ครั้งแรกเราวัดจากขนาดจริง แต่ตอนนี้เราเริ่มใช้แผนภูมิภาพซึ่งไม่ได้ปรับขนาด. นักเรียนทุกคนได้วัดสี่เหลี่ยมและสี่เหลี่ยมผืนผ้าและรูปร่างที่ไม่เท่ากันในบางครั้ง. ตอนนี้เราจะคำนวณพื้นที่และเส้นขอบจากแผนภูมิที่ยังไม่ปรับขนาดและทำอย่างไรจึงจะหาขนาดของรูปสามเหลี่ยมได้อย่างถูกต้อง.

Safeguarding/ความปลอดภัย
Assembly this week was about being safe and feeling comfortable. We used the word PANTS to help us remember how to be safe and also sang a funny song to help us remember.

กิจกรรมชุมนุมของอาทิตย์นี้เกี่ยวกับความปลอดภัยและความรู้สึกผ่อนคลาย เราใช้คำว่า PANTS เพื่อให้เราจำได้ว่าควรดูแลความปลอดภัยอย่างไรและร้องเพลงเพื่อช่วยให้จำได้แม่นยำมากขึ้น.


Electricity Investigation/ไฟฟ้า



The children have been making a range of electrical circuits using cells/batteries, switches, bulbs, dimmers, buzzers etc. They will now begin to learn how to represent these circuits in diagram form using standard internationally recognised symbols.
 
เด็กๆ ได้ทำวงจรไฟฟ้าแบบต่างๆ โดยใช้เซลล์/แบตเตอรี่ สวิตช์ หลอดไฟ สวิตช์หรี่ไฟ ออด ฯลฯ ตอนนี้พวกเขาจะเริ่มเรียนรู้วิธีการแสดงวงจรเหล่านี้ในรูปแบบไดอะแกรมโดยใช้สัญลักษณ์ที่เป็นที่ยอมรับในระดับสากล

Practical Science Investigation/ การทดลองทางวิทยาศาสตร์

    


The students tested a range of materials to determine whether they were transparent, translucent or opaque. They created their own diagram to record their results and showed that they could work with a high degree of independence.

นักเรียนทดสอบวัสดุหลายประเภทเพื่อตรวจสอบว่าวัสดุโปร่งแสง โปร่งแสงบางส่วน หรือทึบแสง พวกเขาสร้างไดอะแกรมของตนเองเพื่อบันทึกผลลัพธ์และทำงานได้อย่างอิสระ.

Multiplication Challenge / การท่องแม่สูตรคูณ

Mark is our third student to fully complete his multiplication tables challenge / มาร์คคือนักเรียนคนที่ 3 ของชั้นเรียนที่ท่องแม่สูตรคูณครบทั้ง 12 แม่

Home learning / การเรียนที่บ้าน

  • Six children need to work on completing their Multiplication challenge
  • Go to Get Epic and browse the collection called Breakfast which has been shared with you. Remember Get Epic is free until 5 pm This is some preview reading for International Week.
  • Complete the handwriting "Believing"
  • Think about what you will put on the T shirt you will make representing yourself

  • เหลือนักเรียนอีกหกคนที่ต้องท่องแม่สูตรคูณให้ครบ
  • เข้าเว็บไซต์ Get Epic และใช้หมวดหมู่ที่ชื่อ อาหารเช้า ที่ครูแชร์ให้ แต่เว็บไซต์นี้จะใช้ได้ฟรีจนถึง 5 โมงเย็นเท่านั้นเพื่อเตรียมพร้อมสำหรับสัปดาห์หน้า
  • ทำงานเขียนเรื่อง "ความเชื่อ" ให้เสร็จ
  • ออกแบบเสื้อยืดที่จะบ่งบอกถึงตัวเอง


Comments

Popular posts from this blog

End of Unit

This week we came to the end of our unit of inquiry on cultural beliefs and values. Back in August we had very little understanding about how culture impacts beliefs and values. However, as the weeks went by we engaged in many learning activities. The first of these was interviewing teachers to ask for their input on a definition of culture. We went on to watch mini-documentaries, read several information books and speak to people who could teach us about their culture. As a concluding activity, we came together as a class to produce a joint video which describes some essential points of cultures which we are interested in. This was an exercise in collaborating on a project and exercising social skills. As you can imagine, there was a lot of research to do, and so we had a good opportunity to put into practice all we have been learning about how to conduct research. We now have no reason to use 'copy & paste' ! Heres a link to our work: The highlight of this week h...

Year 6 Term 2 Week 3 Blog

English Class This week in English class the learners continued reading their guiding reading books. One group complete "The Chalk Box Kid" by Clyde Robert Bulla and will be assigned to a new guided reading book next week. The learners also worked on writing sentences using their spelling words and writing stories that highlighted their spelling words in their story. This is to enhance the written vocabulary that the learners are using within their writing. As part of their PSPE theme this week (Teamwork) the learners worked together to solve various riddles. For next week the learners will be working on writing reflections based on current events and building their skills in use of conjunctions.  Maths Class In Maths class this week the learners completed their unit on measurements. The learners worked on units of measurement for mass this week. The learners completed an assessment as part of their unit wrap up. To finish off the unit we also had ...

Rites of passage

Rites of passage Continuing with our unit of inquiry on culture, we have been looking into the rites of passage of various cultures. Here is the video we began with. Whatever culture we belong to there will be rites of passage that we all experience. As you probably seen, the classroom has many colourful images relating to culture. This week, we all chose one and researched the rites of passage of that culture. We have been learning that Kiddle is a good place to research from because the results are child friendly. Epic books also has good resources to read.  A key point of our learning this week has been looking into the features of an information report. Indeed there are several kinds of writing, all with different purposes, and so during the course of the year we are spending time with each of them. An, Epic books was helpful because it provided a beautiful explanation of how to write an information report. As an example of what ours might look like, the teac...