Coming soon International week/สัปดาห์สากลในเร็วๆนี้
This year, instead of choosing one country to study we will be following a theme. We will learn about Breakfast around the world. The children will be engaged in cooking some breakfast foods themselves .
ปีนี้ แทนการเลือกแค่หนึ่งประเทศเพื่อศึกษา เราดำเนินการตามธีม เราจะศึกษาเกี่ยวกับอาหารเช้าจากรอบโลก. นักเรียนจะได้ร่วมการทำอาหารเช้าด้วยตัวเอง.
Area and Perimeter / การหาพื้นที่และเส้นขอบ
We have been learning about area and perimeter and have been making shapes, drawing them accurately and measuring their dimensions. Initially, we used actual size shapes, but we are now beginning to use diagrams which are not to scale. Everyone has measured squares and rectangles and some irregular shapes. Now we will calculate area and perimeter from diagrams and learn how to calulate the area of a triangle.
เราเรียนเรื่องการหาพิ้นที่และขอบเขตและได้สร้างรูปร่าง วาดและวัดอย่างแม่นยำ.ครั้งแรกเราวัดจากขนาดจริง แต่ตอนนี้เราเริ่มใช้แผนภูมิภาพซึ่งไม่ได้ปรับขนาด. นักเรียนทุกคนได้วัดสี่เหลี่ยมและสี่เหลี่ยมผืนผ้าและรูปร่างที่ไม่เท่ากันในบางครั้ง. ตอนนี้เราจะคำนวณพื้นที่และเส้นขอบจากแผนภูมิที่ยังไม่ปรับขนาดและทำอย่างไรจึงจะหาขนาดของรูปสามเหลี่ยมได้อย่างถูกต้อง.
Safeguarding/ความปลอดภัย
Assembly this week was about being safe and feeling comfortable. We used the word PANTS to help us remember how to be safe and also sang a funny song to help us remember.
กิจกรรมชุมนุมของอาทิตย์นี้เกี่ยวกับความปลอดภัยและความรู้สึกผ่อนคลาย เราใช้คำว่า PANTS เพื่อให้เราจำได้ว่าควรดูแลความปลอดภัยอย่างไรและร้องเพลงเพื่อช่วยให้จำได้แม่นยำมากขึ้น.
The children have been making a range of electrical circuits using cells/batteries, switches, bulbs, dimmers, buzzers etc. They will now begin to learn how to represent these circuits in diagram form using standard internationally recognised symbols.
เด็กๆ ได้ทำวงจรไฟฟ้าแบบต่างๆ โดยใช้เซลล์/แบตเตอรี่ สวิตช์ หลอดไฟ สวิตช์หรี่ไฟ ออด ฯลฯ ตอนนี้พวกเขาจะเริ่มเรียนรู้วิธีการแสดงวงจรเหล่านี้ในรูปแบบไดอะแกรมโดยใช้สัญลักษณ์ที่เป็นที่ยอมรับในระดับสากล
Practical Science Investigation/ การทดลองทางวิทยาศาสตร์
The students tested a range of materials to determine whether they were transparent, translucent or opaque. They created their own diagram to record their results and showed that they could work with a high degree of independence.
นักเรียนทดสอบวัสดุหลายประเภทเพื่อตรวจสอบว่าวัสดุโปร่งแสง โปร่งแสงบางส่วน หรือทึบแสง พวกเขาสร้างไดอะแกรมของตนเองเพื่อบันทึกผลลัพธ์และทำงานได้อย่างอิสระ.
Multiplication Challenge / การท่องแม่สูตรคูณ
Mark is our third student to fully complete his multiplication tables challenge / มาร์คคือนักเรียนคนที่ 3 ของชั้นเรียนที่ท่องแม่สูตรคูณครบทั้ง 12 แม่
- Six children need to work on completing their Multiplication challenge
- Go to Get Epic and browse the collection called Breakfast which has been shared with you. Remember Get Epic is free until 5 pm This is some preview reading for International Week.
- Complete the handwriting "Believing"
- Think about what you will put on the T shirt you will make representing yourself
- เหลือนักเรียนอีกหกคนที่ต้องท่องแม่สูตรคูณให้ครบ
- เข้าเว็บไซต์ Get Epic และใช้หมวดหมู่ที่ชื่อ อาหารเช้า ที่ครูแชร์ให้ แต่เว็บไซต์นี้จะใช้ได้ฟรีจนถึง 5 โมงเย็นเท่านั้นเพื่อเตรียมพร้อมสำหรับสัปดาห์หน้า
- ทำงานเขียนเรื่อง "ความเชื่อ" ให้เสร็จ
- ออกแบบเสื้อยืดที่จะบ่งบอกถึงตัวเอง
Comments
Post a Comment
Please allow some time for your comments to be checked before they are published.