Skip to main content

Term 3 Wb 18th April

Welcome back to the start of Term 3. This week we welcome a new student called Leo.

ยินดีต้อนรับสู่เทอมที่ 3. สัปดาห์นี้เรามีนักเรียนใหม่ชื่อ ลีโอ.


PYPX and Party 

โครงงานชั้นประถมและงานเลี้ยงฉลอง



It was great to see you all at the PYP Exhibition in the final week of Term 2. We were very proud  of the children who showed how they could be organised, co-operative and research a topic which is important for all of us both today and in the future. This week, we have been reflecting on the process regarding what went well and what we might do differently if we were to do it again. We will also be planning some form of at school celebration event which may well be a Pizza Party!

เป็นเรื่องที่ดีมากที่ได้พบทุกท่านในงานนิทรรศการชั้นประถมในช่วงสัปดาห์สุดท้ายของเทอม 2 เราภูมิใจกับนักเรียนที่พวกเขาเเสดงให้เห็นวิธีการจัดการ ร่วมงานและหาข้อมูลซึ่งสำคัญทั้งในตอนนี้และในอนาคต สัปดาห์นี้เราได้สะท้อนการเรียนรู้ในเรื่องของสิ่งที่เป็นไปด้วยดีและสิ่งที่ควรแก้ไข และเราจะวางแผนเพื่อฉลองความสำเร็จนี้ซึ่งอาจจะเป็นพิซซ่า!

Student Led Conferences 

การประชุมที่นักเรียนเป็นผู้ดำเนินการประชุม


We really enjoyed the Student Led Conferences where your children were able to share their learning with you. Do remember, that our portfolios are online and your child can give you regular updates whenever you wish. We are starting the process of writing our written reports and parents will be invited to a face to face consultation before the end of term.

การประชุมนี้นักเรียนสามารถแบ่งปันสิ่งที่ได้เรียนรู้กับผู้ปกครอง และหากท่านต้องการติดตามผลการทำงานของบุตรหลานไฟล์งานของพวกเขานั้นออนไลน์และสามารถเข้าดูได้ตลอดเวลา ตอนนี้เรากำลังเขียนรายงานและจะเชิญผู้ปกครองเข้ามาเพื่อพูดคุยก่อนจบเทอมนี้


T shirts

เสื้อยืด

The children have designed and made a T shirt that reflects themselves. They are preparing a fashion show which will also have a commentary explaining the reasons for their design choices. We will share this learning with you shortly.

นักเรียนออกแบบเสื้อที่แสดงความเป็นตัวเอง และจะมีการแสดงเพื่ออธิบายว่าทำไมจึงเลือกออกแบบอย่างที่เราเห็น ทางเราจะแบ่งปันให้ผู้ปกครองได้เห็นในเร็วๆนี้.


Certificate Assembly

การมอบประกาศนียบัตร

On Thursday' PY held a special assembly where certificates were distributed for achievement and success during term 2.

เราจัดกิจกรรมชุมนุมพิเศษเพื่อมอบประกาศนียบัตรให้นักเรียนในเทอมที่ผ่านมา.





Last chance for term 3 ECA sign up

โอกาสสุดท้ายเพื่อลงชื่อเข้าร่วมกิจกรรมเสริมการเรียนรู้


Maths and English Assessments next Week!

การประเมินทางคณิตศาสตร์และภาษาอังกฤษจะมีขึ้นในสัปดาห์หน้า

Dear parents,

เรียนผู้ปกครอง


Next week from April 25th until สัปดาห์หน้าตั้งแต่วันที่ 25 เมษายน

External testing for Year 2-9 - Next week (Week 2) มีการทดสอบนักเรียน(ภายนอก) สำหรับนักเรียนชั้น Y2-9

Next week, Year 2-9 will be doing GL testing in Maths and English. What parents need to know is:

สัปดาห์หน้า นักเรียนชั้นเยียร์ 2-9 จะทำการทดสอบ GL test ในวิชาคณิตศาสตร์ และ ภาษาอังกฤษ สิ่งที่ผู้ปกครองต้องรับทราบคือ

  • All learners will need a set of headphones for these assessments. Children should bring in their own headphones from home to avoid sharing headphones during this time. 

นักเรียนทุกคนจะต้องหูฟังสำหรับการทดสอบนี้ นักเรียนจะต้องนำหูฟังมาจากที่บ้าน

  • All learners will need access to a laptop for these assessments *(If you do not have a laptop please notify your child’s teacher so we can try to find one for your child to use on testing days. We have a very limited number of available devices to lend out during testing week so please remember to bring your laptops on testing days.)

นักเรียนทุกคนจะต้องมีคอมพิวเตอร์โน๊ตบุ๊คสำหรับการทำแบบทดสอบนี้ (หากไม่มี ทางโรงเรียนสามารถจัดหาให้นักเรียนได้ แต่ทางโรงเรียนมีจำนวนจำกัดในการยืม เพราะฉะนั้นหากเป็นไปได้ให้นำมาจากที่บ้านจะเป็นการดีที่สุด)

  • iPads are not compatible with this assessment 

เครื่องไอแพดไม่เหมาะสำหรับการทำทดสอบนี้

  • These tests provide us benchmarks of progress for students to assess where they are at compared to students in the UK

การสอบครั้งนี้เป็นการวัดความก้าวหน้าของนักเรียนเทียบเคียงกับนักเรียนของสหราชอาณาจักร

  • These assessments help determine learning plans for students

ผลการประเมินจะช่วยในการกำหนดแผนการเรียนรู้สำหรับนักเรียน

  • These assessments help the school improve our programmes to best meet the needs of our learners

การทดสอบนี้จะช่วยโรงเรียนพัฒนาโปรแกรมการเรียนการสอนให้กับนักเรียนได้มากที่สุด

  • Students should be encouraged to give their best efforts on these tests

นักเรียนควรจะให้ความสำคัญกับการทำแบบทดสอบนี้ให้ดีที่สุด



External Testing Schedule for Week of April 25th-29th

Years 2-9

Date & Time 


April 25th

April 26th

April 27th

April 28th

April 29th



Monday

Tuesday

Wednesday

Thursday

Friday

8:15-8:25

Welcome






8:25-9:10

Period 1

Year 5/6 PTM 

Year 8/9 PTM

Year 2/3 PTE 

Assembly

Year 4 PTE 

9:10-9:55

Period 2

Year 5/6 PTM 

Year 8/9 PTM 

Year 2/3 PTE 


Year 4 PTE 

9:55-10:10

AM break






10:10-10:55

Period 3

Year 2/3 PTM 

Year 4 PTM 

Year 8/9 PTE 

Year 5/6 PTE 

Year 7 PTE 

10:55-11:40

Period 4

Year 2/3 PTM 

Year 4 PTM 

Year 8/9 PTE 

Year 5/6 PTE

Year 7 PTE 

11:40-12:25

Lunch






12:25-13:05

Period 5

Year 7 PTM 





13:05-13:45

Period 6

Year 7 PTM 





13:45-14:00

PM break






14:00-14:40

Period 7







Make Up Week for External Assessments May 2nd-6th

Years 2-9

Date and Time 


May 2nd

May 3rd

May 4th

May 5th

May 6th



Monday

Tuesday

Wednesday

Thursday

Friday

8:15-8:25

Welcome






8:25-9:10

Period 1


Year 8/9 PTM 

Year 2/3 PTE 

Assembly

Year 4 PTE 

9:10-9:55

Period 2


Year 8/9 PTM 

Year 2/3 PTE 


Year 4 PTE 

9:55-10:10

AM break






10:10-10:55

Period 3

No School   

Holiday

Year 4 PTM 

Year 8/9 PTE 

Year 5/6 PTE 

Year 7 PTE 

10:55-11:40

Period 4


Year 4 PTM

Year 8/9 PTE 

Year 5/6 PTE 

Year 7 PTE 

11:40-12:25

Lunch






12:25-13:05

Period 5


Year 5/6 PTM 

Year 2/3 PTM 


Year 7 PTM 

13:05-13:45

Period 6


Year 5/6 PTM 

Year 2/3 PTM 


Year 7 PTM 

13:45-14:00

PM break






14:00-14:40

Period 7







Kind regards,
Mark Abbadessa


Home Learning (see Google Classroom)

การเรียนที่บ้าน (ดูในกูเกิลคลาสรูม)

This week we have 2 very practical activities

สัปดาห์นี้เรามี 2 กิจกรรมพิเศษ

            PSPE

  • Make an exercise routine to music and be ready to share it with the class when you return 

Do choose to exercise a range of body parts and make it as much fun as you can.


พละศึกษา

ทำกิจวัตรการออกกำลังกายเป็นเพลงและพร้อมที่จะแบ่งปันกับชั้นเรียนเมื่อนักเรียนกลับมา

เลือกที่จะออกกำลังกายส่วนต่างๆ ของร่างกายและทำให้มันสนุกที่สุดเท่าที่จะทำได้


Photography

  • Take a series of photographs of your home and surroundings. Choose at least 10 and put these into a slideshow. You could add a soundtrack. You may choose whether

           or not to include people.

Remember our talk about asking for permission.

การถ่ายภาพ
  • ถ่ายภาพบ้านและบริเวณโดยรอบเป็นชุด เลือกอย่างน้อย 10 รายการแล้วใส่ลงในสไลด์โชว์นักเรียนสามารถเพิ่มเพลงประกอบและเลือกว่าจะรวมคนหรือไม่
Daily Reading at least 20 minutes..
            การอ่านรายวันอย่างน้อย 20 นาที..



Comments

Popular posts from this blog

End of Unit

This week we came to the end of our unit of inquiry on cultural beliefs and values. Back in August we had very little understanding about how culture impacts beliefs and values. However, as the weeks went by we engaged in many learning activities. The first of these was interviewing teachers to ask for their input on a definition of culture. We went on to watch mini-documentaries, read several information books and speak to people who could teach us about their culture. As a concluding activity, we came together as a class to produce a joint video which describes some essential points of cultures which we are interested in. This was an exercise in collaborating on a project and exercising social skills. As you can imagine, there was a lot of research to do, and so we had a good opportunity to put into practice all we have been learning about how to conduct research. We now have no reason to use 'copy & paste' ! Heres a link to our work: The highlight of this week h...

Year 6 Term 2 Week 3 Blog

English Class This week in English class the learners continued reading their guiding reading books. One group complete "The Chalk Box Kid" by Clyde Robert Bulla and will be assigned to a new guided reading book next week. The learners also worked on writing sentences using their spelling words and writing stories that highlighted their spelling words in their story. This is to enhance the written vocabulary that the learners are using within their writing. As part of their PSPE theme this week (Teamwork) the learners worked together to solve various riddles. For next week the learners will be working on writing reflections based on current events and building their skills in use of conjunctions.  Maths Class In Maths class this week the learners completed their unit on measurements. The learners worked on units of measurement for mass this week. The learners completed an assessment as part of their unit wrap up. To finish off the unit we also had ...

Rites of passage

Rites of passage Continuing with our unit of inquiry on culture, we have been looking into the rites of passage of various cultures. Here is the video we began with. Whatever culture we belong to there will be rites of passage that we all experience. As you probably seen, the classroom has many colourful images relating to culture. This week, we all chose one and researched the rites of passage of that culture. We have been learning that Kiddle is a good place to research from because the results are child friendly. Epic books also has good resources to read.  A key point of our learning this week has been looking into the features of an information report. Indeed there are several kinds of writing, all with different purposes, and so during the course of the year we are spending time with each of them. An, Epic books was helpful because it provided a beautiful explanation of how to write an information report. As an example of what ours might look like, the teac...