Skip to main content

Term 3 Wb 25th April

 


Contacting Us / ติดต่อเราได้ที่ 

john.e@udis.ac.th and duangtawan@udis.ac.th 
Ms. Snook may also be contacted via Line at 095-6130851
ติดต่อมิสสนุ๊กผ่านไลน์ที่เบอร์ 095-6130851

Phone-calls / โทรศัพท์

Please do not call us before 7.30 am in the morning or after 6 pm in the evening. We do want to hear from you but please use e-mail or line outside of these times.

กรุณาติดต่อ้ราก่อน 7.30 น. ในตอนเช้าหรือก่อน 6 โมงเย็น เราอยากได้ยินจากท่านแต่กรุณาใช้ไลน์หรืออีเมลนอกเหนือเวลาดังกล่าว


Everyone is here / ในที่สุดทุกคนก็มาครบ

Thursday 28th April was a very special day for our class. It was the first day in a long while when all children and teachers were present. Let's hope this is the start of many such days. 


วันพฤหัสบดีที่ 28 เมษายนเป็นวันที่พิเศษมากสำหรับชั้นเรียนของเรา  เพราะวันนี้นักเรียนและครูของชั้นเรียนนี้ต่างมากกันอย่างพร้อมเพรียง มาช่วยกันหวังว่านี่คือจุดเริ่มต้นของวันดีๆแบบนี้ไปตลอดทั้งภาคเรียนกันครับ


PY Assembly on Building Self Confidence

กิจกรรมชุมนุมชั้นประถม เกี่ยวกับการสร้างความมั่นใจ


Follow the link below if you wish to see the slideshow presentation ใช้ลิ้งนี้เพื่อดูงานนำเสนอทั้งหมด

Link to the Slides 



Self confidence is about feeling good about yourself. When you feel good about yourself it helps build your self confidence. Focusing on what you like about yourself can really help.


การสร้างความมั่นใจให้ตนเองคือความรู้สึกดีเกี่ยวกับตัวของตัวเอง เวลาที่คุณรู้สึกดีกับตัวเองจะช่วยให้เราเกิดความมั่นใจ การใส่ใจเกี่ยวกับสิ่งที่เราชอบคือวิธีการที่ดีที่ช่วยเราได้


Maths and English Assessments
การประเมินวิชาคณิตศาสตร์และภาษาอังกฤษ


Our online assessments are now completed. I was really impressed with the effort and commitment showed by the children. 

การประเมินออนไลน์ของเราเสร็จสิ้นแล้ว ผมรู้สึกประทับใจมากกับความพยายามและความมุ่งมั่นของเด็กๆ

Special Celebration Day.
งานฉลอง


Y5/6 will have a special celebration on Wednesday 4th following our successful PYPX. The children have planned the day themselves. Swimming will take place as usual. The dress code is our PYPX tee-shirts and pizza will be shared!

Y5/6 จะมีการเฉลิมฉลองพิเศษในวันพุธที่ 4 หลังจาก PYPX ที่ประสบความสำเร็จ เด็ก ๆ ได้วางแผนการเฉลิมฉลองเอง และเราจะมีการว่ายน้ำตามปกติ การแต่งกายคือเสื้อยืด PYPX ของเรา และจะมีพิซซ่าในการฉลองนี้!

Our Journey Event 
กิจกรรม "การเดินทางของเรา"

Keep the date free. More details in the coming weeks. 
รายละเอียดเพิ่มเติมในสัปดาห์หน้า


Last week's Home Learning 
การบ้านของสัปดาห์ที่แล้ว


The children created their own exercise routines and their classmates tested them out.

เด็กๆ ได้สร้างกิจวัตรการออกกำลังกายของตนเองและให้เพื่อนร่วมชั้นได้ร่วมทดสอบ

Home Learning 
การเรียนรู้จากที่บ้าน



Activity 1 
What I like about myself. Follow the instructions above. Use the figures you have been given.

กิจกรรมที่ 1 สิ่งที่ฉันชอบเกี่ยวกับตัวเองใช้สิ่งของที่ครูให้

Activity 2
Weather words Match and stick the word with its definition. Some words you will know, some you may need to look up/research. You have also been given an atlas to help you.

กิจกรรมที่ 2 
สภาพอากาศ จับคู่และติดคำที่มีคำจำกัดความ คำบางคำที่นักเรียนควรรู้ บางคำคุณอาจต้องค้นหา/ค้นคว้า คุณยังได้รับ Atlas เพื่อช่วยคุณ

Activity 3
Go to That Quiz/choose Geography/level 1/timer none/feedback on  Remember how we practised in class. 

กิจกรรมที่ 3
ไปที่ That Quiz /เลือกภูมิศาสตร์/ระดับ 1/ไม่มีตัวจับเวลา/คำติชมเกี่ยวกับและวิธีที่เราฝึกฝนในชั้นเรียน

All the resources are in your pack. อุปกรณ์ท้งหมดอยู่ในถุง



Comments

Popular posts from this blog

End of Unit

This week we came to the end of our unit of inquiry on cultural beliefs and values. Back in August we had very little understanding about how culture impacts beliefs and values. However, as the weeks went by we engaged in many learning activities. The first of these was interviewing teachers to ask for their input on a definition of culture. We went on to watch mini-documentaries, read several information books and speak to people who could teach us about their culture. As a concluding activity, we came together as a class to produce a joint video which describes some essential points of cultures which we are interested in. This was an exercise in collaborating on a project and exercising social skills. As you can imagine, there was a lot of research to do, and so we had a good opportunity to put into practice all we have been learning about how to conduct research. We now have no reason to use 'copy & paste' ! Heres a link to our work: The highlight of this week h...

Year 6 Term 2 Week 3 Blog

English Class This week in English class the learners continued reading their guiding reading books. One group complete "The Chalk Box Kid" by Clyde Robert Bulla and will be assigned to a new guided reading book next week. The learners also worked on writing sentences using their spelling words and writing stories that highlighted their spelling words in their story. This is to enhance the written vocabulary that the learners are using within their writing. As part of their PSPE theme this week (Teamwork) the learners worked together to solve various riddles. For next week the learners will be working on writing reflections based on current events and building their skills in use of conjunctions.  Maths Class In Maths class this week the learners completed their unit on measurements. The learners worked on units of measurement for mass this week. The learners completed an assessment as part of their unit wrap up. To finish off the unit we also had ...

Rites of passage

Rites of passage Continuing with our unit of inquiry on culture, we have been looking into the rites of passage of various cultures. Here is the video we began with. Whatever culture we belong to there will be rites of passage that we all experience. As you probably seen, the classroom has many colourful images relating to culture. This week, we all chose one and researched the rites of passage of that culture. We have been learning that Kiddle is a good place to research from because the results are child friendly. Epic books also has good resources to read.  A key point of our learning this week has been looking into the features of an information report. Indeed there are several kinds of writing, all with different purposes, and so during the course of the year we are spending time with each of them. An, Epic books was helpful because it provided a beautiful explanation of how to write an information report. As an example of what ours might look like, the teac...