Skip to main content

Term 3 Wb 3rd May

 

Celebration Day

วันงานฉลอง


On Wednesday we celebrated our successful PYP Exhibition with a special party day. The schedule was planned by the students themselves. The dress code was our PYPX tee-shirts.


ในวันพุธเราฉลองความสำเร็จของงานนิทรรศการชั้นประถมด้วยงานเลี้ยงพิเศษ โดยนักเรียนวางแผนการฉลองงด้วยตัวเอง และทุกคนสวมเสื้อ PYP ที่ตัวเองออกแบบ.


We began by playing some traditional games such as Whole Class Uno, Musical Statues and Musical Chairs. It was clear that some children had used some form of tactics in their approach.


เราเริ่มต้นโดยเล่นเกมส์ เช่น อูโน่, เกมส์หยุดเมื่อดนตรีหยุดและเก้าอี้ดนตรี ด้วยกันทั้งชั้นเรียน



After morning break, the children went swimming with Mr. Xavi which included some time on the Slip 'n' Slide runway.

หลังจากพักเบรคในตอนเช้านักเรียนเข้าเรียนว่ายน้ำกับ มร.ชาวี่ ซึ่งก็มีกิจกรรมลื่นบนสไลด์รวมอยู่ด้วย


In the afternoon, thank you presentations were made to our mentors and children were able to spend time outside on skateboards and rollerblades having ensured we took appropriate safety measures. Children also enjoyed an ice cream. There was also time for children to show off their dancing skills.

ในตอนบ่าย นักเรียนสร้างโปสเตอร์เพื่อขอบคุณครูที่ปรึกษาในเเต่ละกลุ่ม รวมทั้งเล่นสเกตบอร์ดกันโรลเลอร์เบลดนอกห้องเรียนโดยมีอุปกรณ์ที่เหมาะสมเพื่อให้เล่นได้อย่างปลอดภัย นักเรียนได้เพลิดเพลินกับไอศกรีม และยังมีเวลาให้เด็กๆ ได้แสดงทักษะการเต้นอีกด้วย


By this point children were starting to feel hungry, so we took delivery of 4 large pizzas and some fruit juice which were eagerly consumed.

จากนั้นนักเรียนก็ไ้ด้ทานพิซซ่า 4 ถาดใหญ่และน้ำผลไม้


Next, the children participated in a Tug of War competition where great teamwork was needed to ensure success, Finally, we watched a short Wallace and Gromit video called 'Cracking Inventions' which links with some of our class learning.

ต่อมานักเรียนเล่นชักคเย่อซึ่งการทำงานเป็นทีมนั้นสำคัญมากเพื่อให้ได้มาซึ่งความสำเร็จ และกิจกรรมสุดท้ายคือดูเรื่องสั้นของ Wallace and Gromit ตอน Cracking Inventions ซึ่งเนื้อหาเกี่ยวกับบทเรียนของเรา.
Children received certificates for their participation in the PYPX.
ใบประกาศนียบัตรถูกมอบให้นักเรียนที่ร่วมนิทรรศการประถมศึกษา.


On Thursday, there was was a House Assembly where the whole of PY participated  in a football tournament. Black House were the winners.

กิจกรรมชุมนุในวันพฤหัสบดีคือการเล่นกีฬาตามสี โดยมีนักเรียนชั้นประถมทุกคนเข้าร่วมในการแข่งฟุตบอล และทีมสีดำคือผู้ชนะ.



Our End of Year Event 
กิจกรรมจบการศึกษา

Coming up in a few weeks, UDIS will have a new style of  celebration where children will take you on a 'Journey through the eyes of a Child.' We do hope you will be able to attend. We shall share further details  each week as the event becomes closer.

ในอีกไม่กี่สัปดาห์ข้างหน้า UDIS จะมีการเฉลิมฉลองรูปแบบใหม่ที่เด็กๆ จะพาคุณเดินทางผ่านสายตาของพวกเขา เราหวังว่าผู้ปกครองทุกท่านจะสามารถเข้าร่วมได้ และเราจะแบ่งปันรายละเอียดเพิ่มเติมในแต่ละสัปดาห์เมื่องานใกล้เข้ามา


Our Home Learning this week
การบ้าน
  • Daily Reading อ่านหนังสือ
  • Research questions about weather หาคำถามเกียวกับอากาศ
  • Continue map work on That Quiz เรียนรู้เกี่ยวกับแผนที่บน That Quiz 



Comments

Popular posts from this blog

End of Unit

This week we came to the end of our unit of inquiry on cultural beliefs and values. Back in August we had very little understanding about how culture impacts beliefs and values. However, as the weeks went by we engaged in many learning activities. The first of these was interviewing teachers to ask for their input on a definition of culture. We went on to watch mini-documentaries, read several information books and speak to people who could teach us about their culture. As a concluding activity, we came together as a class to produce a joint video which describes some essential points of cultures which we are interested in. This was an exercise in collaborating on a project and exercising social skills. As you can imagine, there was a lot of research to do, and so we had a good opportunity to put into practice all we have been learning about how to conduct research. We now have no reason to use 'copy & paste' ! Heres a link to our work: The highlight of this week h...

Year 6 Term 2 Week 3 Blog

English Class This week in English class the learners continued reading their guiding reading books. One group complete "The Chalk Box Kid" by Clyde Robert Bulla and will be assigned to a new guided reading book next week. The learners also worked on writing sentences using their spelling words and writing stories that highlighted their spelling words in their story. This is to enhance the written vocabulary that the learners are using within their writing. As part of their PSPE theme this week (Teamwork) the learners worked together to solve various riddles. For next week the learners will be working on writing reflections based on current events and building their skills in use of conjunctions.  Maths Class In Maths class this week the learners completed their unit on measurements. The learners worked on units of measurement for mass this week. The learners completed an assessment as part of their unit wrap up. To finish off the unit we also had ...

Rites of passage

Rites of passage Continuing with our unit of inquiry on culture, we have been looking into the rites of passage of various cultures. Here is the video we began with. Whatever culture we belong to there will be rites of passage that we all experience. As you probably seen, the classroom has many colourful images relating to culture. This week, we all chose one and researched the rites of passage of that culture. We have been learning that Kiddle is a good place to research from because the results are child friendly. Epic books also has good resources to read.  A key point of our learning this week has been looking into the features of an information report. Indeed there are several kinds of writing, all with different purposes, and so during the course of the year we are spending time with each of them. An, Epic books was helpful because it provided a beautiful explanation of how to write an information report. As an example of what ours might look like, the teac...