Skip to main content

Term 3 Wb 6th June

Our Journey.

We are now approaching the final week of our school year. Last week, children shared their learning with you in our 'Journey Through the Eyes of a Child Event.'

กิจกรรม การเดินทาง
ตอนนี้เราเดินทางมาถึงสัปดาห์สุดท้ายของปีการศึกษานี้ สัปดาห์ที่ผ่านมา เด็กๆ แบ่งปันประสบการณืเรียนรู้กับผู้ปกครองในกิจกรรม "การเดินทางผ่านสายตาของผู้เรียน"


Assembly

This week we held a House Assembly, The children participated in a range of activities. The end of year house point scores were announced.

กิจกรรมชุมนุม
สัปดาห์นี้เราจัดกิจกรรมชุมนุมให้นักเรียนได้แข่งขันในกิจกรรมต่างๆ และคะแนนของแต่ละทีมก็ได้ประกาศแก่นักเรียน

1st Black Team 
2nd Yellow Team
3rd Green Team
4th Red Team
5th Blue Team
 
               

                

Last Day Celebration/ Home Learning

On the last day. Friday 17th June, we plan to have a mini celebration. It is not a great idea to eat lots of sugary sweet foods. We are requesting each child brings in something home-made to school to share. ( Pizza, Salad, Bread, Cheese, Noodle or anything that can be eaten cold) Mr. John will provide drink.

ฉลองวันสุดท้าย/ การเรียนรู้ที่บ้าน
ในวันสุดท้ายของการเรียนวันศุกร์ที่ 17 มิถุนายน เราวางแผนที่จะจัดงานฉลองเล็กๆ ไม่ควรกินอาหารหวานที่มีน้ำตาลมาก เราขอให้เด็กแต่ละคนนำของที่ทำเองมาที่โรงเรียนเพื่อแบ่งปัน (พิซซ่า สลัด ขนมปัง ชีส ก๋วยเตี๋ยว หรืออะไรก็ได้ที่ทานเย็นๆ ได้) มิสเตอร์จอห์นจะจัดเครื่องดื่มให้

Parent Conferences

Our parent conferences are now complete. Thank you for all attending. It was a very positive process being able to talk with you about your child's learning. 

ประชุมผู้ปกครอง
การประชุมผู้ปกครองเสร็จไปแล้วด้วยดี ขอบคุณผู้ปกครองทุกท่านสำหรับการเข้าร่วม เป็นกระบวนการที่ดีมากที่เราได้พูดคุยกับท่านเกี่ยวกับการเรียนรู้ของบุตรหลานของท่าน


Returning work



Children will begin bringing their work home. We shall send a little bit home each day.

คืนงานให้นักเรียน
นักเรียนจะเริ่มนำงานกลับบ้าน เราจะส่งกลับทีละอย่างทุกวัน


Next Year

On Thursday, children had the opportunity to visit their classroom for next year and meet their new teacher,  Year 5 will move upstairs to the current Y4 classroom and will be taught by Mr. John Kelly and Ms. Am.


A special mention goes to Mark, Tashi and Daiki as they move into Year 7 in MY to begin the next stage of their IB career.

ปีการศึกษาหน้า
ในวันพฤหัส นักเรียนมีโอกาสได้ไปที่ชั้นเรียนของตัวเองเพื่อพบกับครูประจำชั้นใหม่ เยียร์ 5 จะย้ายไปชั้นบนซึ่งตอนนี้เป็นห้องเยียร์ 4 ครูประจำชั้นคือ มร.จอห์น เคลลี่ และมิสแอ๋ม

มาร์ค ทาชิ และไดกิ จะเลื่อนชั้นไปเยียร์ 7 เพื่อเริ่มต้นขั้นต่อไปของหลักสูตร IB ของพวกเขา

5 things about the MYP


Please Click


Dear Parents/Caregivers 

On behalf of UDIS, I would like to let you know how much you are appreciated for helping make Our Journey Through the Eyes of a Child a successful event. Your time and generosity shows how we work as a team. The IB Learner Profiles are modeled by how you care about our school and our community as well as showing how principled you are to fulfil the food requirements. Thank you for supporting this event and our school. Looking forward to coming together more next academic year. 

Sincerely, Ms Emmi

Principal


เรียน ผู้ปกครอง/ผู้ดูแล

ในนามโรงเรียนนานาชาติอุดรธานี ดิฉันขอแจ้งกับทุกท่านว่าเรารู้สึกซาบซึ้งยิ่งที่ท่านได้ช่วยทำให้งาน

เส้นทางการเรียนรู้ผ่านมุมมองผู้เรียนของเราประสบความสำเร็จซึ่งทั้งเวลาและความเอื้อเฟื้อจากท่านแสดงให้เห็นว่าเราทำงานเป็นทีมอย่างไร ท่านได้เป็นแบบอย่าง

ของคุณลักษณะอันพึงประสงค์ของหลักสูตรไอบีโดยการที่ท่านได้ใส่ใจโรงเรียนและชุมชนของเราทั้งยังได้แสดงให้เห็นว่าท่านได้ทำสิ่งที่ดีในการช่วยเติมเต็มกิจกรรมโดยการนำอาหารต่างๆมาร่วมงานขอขอบคุณทุกท่านที่สนับสนุนกิจกรรมนี้และโรงเรียนของเรา เรารอคอยการทำกิจกรรมต่างๆ ร่วมกับท่านมากขึ้น

ในปีการศึกษาหน้า

ขอแสดงความนับถือ

มิสเอมมี่

ครูใหญ่


Y7 Transition letter



Comments

Popular posts from this blog

End of Unit

This week we came to the end of our unit of inquiry on cultural beliefs and values. Back in August we had very little understanding about how culture impacts beliefs and values. However, as the weeks went by we engaged in many learning activities. The first of these was interviewing teachers to ask for their input on a definition of culture. We went on to watch mini-documentaries, read several information books and speak to people who could teach us about their culture. As a concluding activity, we came together as a class to produce a joint video which describes some essential points of cultures which we are interested in. This was an exercise in collaborating on a project and exercising social skills. As you can imagine, there was a lot of research to do, and so we had a good opportunity to put into practice all we have been learning about how to conduct research. We now have no reason to use 'copy & paste' ! Heres a link to our work: The highlight of this week h...

Year 6 Term 2 Week 3 Blog

English Class This week in English class the learners continued reading their guiding reading books. One group complete "The Chalk Box Kid" by Clyde Robert Bulla and will be assigned to a new guided reading book next week. The learners also worked on writing sentences using their spelling words and writing stories that highlighted their spelling words in their story. This is to enhance the written vocabulary that the learners are using within their writing. As part of their PSPE theme this week (Teamwork) the learners worked together to solve various riddles. For next week the learners will be working on writing reflections based on current events and building their skills in use of conjunctions.  Maths Class In Maths class this week the learners completed their unit on measurements. The learners worked on units of measurement for mass this week. The learners completed an assessment as part of their unit wrap up. To finish off the unit we also had ...

Rites of passage

Rites of passage Continuing with our unit of inquiry on culture, we have been looking into the rites of passage of various cultures. Here is the video we began with. Whatever culture we belong to there will be rites of passage that we all experience. As you probably seen, the classroom has many colourful images relating to culture. This week, we all chose one and researched the rites of passage of that culture. We have been learning that Kiddle is a good place to research from because the results are child friendly. Epic books also has good resources to read.  A key point of our learning this week has been looking into the features of an information report. Indeed there are several kinds of writing, all with different purposes, and so during the course of the year we are spending time with each of them. An, Epic books was helpful because it provided a beautiful explanation of how to write an information report. As an example of what ours might look like, the teac...