Skip to main content

Term 1, Week 14

 


What does it mean to be a refugee? Why do people leave their homes? This short video summarises what we have been studying in UOI 2

การเป็นผู้อพยพหมายถึงอะไร? ทำไมผู้คนจึงทิ้งบ้านของพวกเขา ? วิดีโอนี้จะอธิบายสิ่งที่เราเรียนในหน่วยการเรียนรู้ที่ 2

Central Idea...Human migration is a response to risks and opportunities. 
ความคิดหลัก... การย้ายถิ่นของมนุษย์เป็นการตอบสนองต่อความเสี่ยงและโอกาส



We are planting and growing seeds. Some of our seeds have started to germinate. We have learned that plants can be grown without soil and been making scientific drawings, observing carefully and drawing exactly what we see.

เรากำลังปลูกพืช. และเมล็ดพันธ์ของพืชบางชนิดเริ่มเจริญพันธุ์. เราเรียนรู้ว่าพืชนั้นสามารถเติบโตได้โดยปราศจากดินและเราก็วาดรูปทางวิทยาศาสตร์เกี่ยวกับการเจริญเติบโตของเมล็ดพืชด้วย, โดยการสังเกตุอย่างละเอียดเเละวาดสิ่งเดียวกับที่เราเห็น.



World Numeracy Challenge
การแข่งขันทางคณิตศาสตร์ระดับโลก

This week our learners were participating in the November Numeracy Challenge. It is an online maths competition for schools around the world. This is a fun and fantastic event where our learners can compete in live, multiplayer challenges and sharpen their maths skills.

สัปดาห์นี้ นักเรียนของเราได้เข้าร่วม November Numeracy Challenge ซึ่งเป็นการแข่งขันคณิตศาสตร์ออนไลน์สำหรับโรงเรียนทั่วโลก นี่เป็นกิจกรรมที่สนุกและยอดเยี่ยมที่นักเรียนของเราสามารถแข่งขันกันแบบสดๆ มีความท้าทายโดยมีผู้เข้าร่วมหลากหลายประเทศ และได้ยังฝึกฝนทักษะทางคณิตศาสตร์ของพวกเขา.




Loy Krathong 2021
ลอยกระทง 2021

On Thursday, we celebrated Loy Kratong. Children made individual kratongs using natural materials

ในวันพฤหัสบดีที่ผ่านมา, เราเฉลิมฉลองงานลอยกระทงที่โรงเรียน. นักเรียนทำกระทงด้วยตัวเองโดยใช้วัสดุอุปกรณ์จากธรรมชาติ.


Children were invited to wear Thai costume.
ทางโรงเรียนเชิญชวนนักเรียนให้ใส่ชุดไทย


Next Friday morning we will be celebrating Sports Day. Due to our Covid 19 safety measures the children will stay in their class bubbles as they undertake a range of activities in safety. Unfortunately, due to our wellbeing precautions, we are unable to invite parents this year.

เช้าวันศุกร์หน้าเราจะฉลองวันกีฬาสี. เนื่องด้วยมาตรการด้านความปลอดภัยของ Covid 19 เด็กๆ จะต้องอยู่ในชั้นเรียนของตนในขณะที่ทำกิจกรรมต่างๆ. ทางโรงเรียนต้องขออภัยผู้ปกครอง, เนื่องจากมาตรการรักษาความปลอดภัยเราจึงไม่สามารถเชิญผู้ปกครองเข้ามาร่วมกิจกรรมนี้ได้.



Term 1 Reports will be sent home electronically on Friday 26th November
รายงานของนักเรียนประจำเทอมที่ 1 จะถูกส่งให้ผู้ปกครองทางออนไลน์ในวันศุกร์ที่ 26 พฤศจิกายน


Early next week we will be contacting you to arrange an online parent/teacher conference using Google Meet. We will send you a list of possible times to choose from. Please tick at least 3 options and we will confirm an appointment time with you as soon as we can.

ช่วงต้นสัปดาห์หน้าเราจะติดต่อผู้ปกครองทุกท่านเพื่อจัดการประชุมออนไลน์ระหว่างครูกับผู้ปกครองโดยใช้กูเกิลมีท. เราจะส่งรายการเวลาที่ท่านสะดวกเข้าร่วมประชุมให้ท่านเลือก และเราต้องการให้ท่านเลือกอย่างน้อย 3 รายการแล้วจากนั้นเราจะยืนยันเวลาการประชุมกับท่านให้เร็วที่สุดเท่าที่จะทำได้.




Comments

Popular posts from this blog

End of Unit

This week we came to the end of our unit of inquiry on cultural beliefs and values. Back in August we had very little understanding about how culture impacts beliefs and values. However, as the weeks went by we engaged in many learning activities. The first of these was interviewing teachers to ask for their input on a definition of culture. We went on to watch mini-documentaries, read several information books and speak to people who could teach us about their culture. As a concluding activity, we came together as a class to produce a joint video which describes some essential points of cultures which we are interested in. This was an exercise in collaborating on a project and exercising social skills. As you can imagine, there was a lot of research to do, and so we had a good opportunity to put into practice all we have been learning about how to conduct research. We now have no reason to use 'copy & paste' ! Heres a link to our work: The highlight of this week h...

Year 6 Term 2 Week 3 Blog

English Class This week in English class the learners continued reading their guiding reading books. One group complete "The Chalk Box Kid" by Clyde Robert Bulla and will be assigned to a new guided reading book next week. The learners also worked on writing sentences using their spelling words and writing stories that highlighted their spelling words in their story. This is to enhance the written vocabulary that the learners are using within their writing. As part of their PSPE theme this week (Teamwork) the learners worked together to solve various riddles. For next week the learners will be working on writing reflections based on current events and building their skills in use of conjunctions.  Maths Class In Maths class this week the learners completed their unit on measurements. The learners worked on units of measurement for mass this week. The learners completed an assessment as part of their unit wrap up. To finish off the unit we also had ...

Rites of passage

Rites of passage Continuing with our unit of inquiry on culture, we have been looking into the rites of passage of various cultures. Here is the video we began with. Whatever culture we belong to there will be rites of passage that we all experience. As you probably seen, the classroom has many colourful images relating to culture. This week, we all chose one and researched the rites of passage of that culture. We have been learning that Kiddle is a good place to research from because the results are child friendly. Epic books also has good resources to read.  A key point of our learning this week has been looking into the features of an information report. Indeed there are several kinds of writing, all with different purposes, and so during the course of the year we are spending time with each of them. An, Epic books was helpful because it provided a beautiful explanation of how to write an information report. As an example of what ours might look like, the teac...