Skip to main content

Term 1, Week 15

 


It was our turn to lead the PY assembly. 
ชั้นเรียนของเราเป็นผู้จัดกิจกรรมชุมนุมของสัปดาห์นี้



Sports day was a great success and we followed our Covid safety measures.
วันกีฬาสีประสบความสำเร็จอย่างมากและนักเรียนทุกคนปฏิบัติตามมาตรการด้านความปลอดภัยของโควิดอย่างเข้มงวด



Y5/6 Parent/Teacher conferences

การประชุมผู้ปกครองและครู


Y5/6 Parents/Teacher conferences with Mr. John E and Ms. Snook

Parents will receive an electronic copy of their child's report on Friday 26th November

การประชุมผู้ปกครองและครูของชั้นเยียร์ 5/6 กับมิสเตอร์จอห์นและมิสนุ๊ก โดยผู้ปกครองจะได้รับรายงานของนักเรียนผ่านช่องทางอิเล็กทรอนิกส์ในวันศุกร์ที่ 26 พฤศจิกายน


This is to be followed up with an online meeting on Tue 30th Nov, Wed 1 Dec or Thu 2 Dec.

ทั้งนี้เราจะต้องติดตามผลด้วยการประชุมออนไลน์ในวันอังคารที่ 30 พฤศจิกายน, พุธที่ 1 ธันวาคม. หรือ พฤหัสบดีที่ 2 ธันวาคม.


You can contact us at Mr, John by e-mail john.e@udis.ac.th

Or Ms Snook by duangtawan@udis.ac.th 


Times Table Challenge

ทักษะการท่องแม่สูตรคูณ


Daiki is the first student to complete our Times Tables Multiplication Challenge by demonstrating quick recall of his multiplication facts. Our class target is for everyone to have reached this level by the end of February.

ไดกิเป็นนักเรียนคนแรกที่พิชิต Times Tables Multiplication Challenge โดยจำตารางการคูณได้ทั้ง 12 แม่อย่างรวดเร็ว เป้าหมายของชั้นเรียนของเราคือนักเรียนทุกคนที่จะต้องท่องสูตรคูณให้ได้ทั้งหมดภายในสิ้นเดือนกุมภาพันธ์.



Christmas event December 10th 


Secret Santa
จับฉลากซานต้า



We will be celebrating Christmas on our last day of term and the children have decided to hold a Secret Santa gift exchange. The children will draw the name of a classmate on Monday. Next, they buy and wrap a present for this person and bring it to school. The present should cost 400 baht or less.

เราจะฉลองคริสต์มาสในวันสุดท้ายของภาคเรียนที่ 1 และนักเรียนเลือกที่จะแลกเปลี่ยนของขวัญ Secret Santa โดยจะจับชื่อเพื่อนร่วมชั้นในวันจันทร์และให้นักเรียนห่อและนำของขวัญไปที่โรงเรียนในวันที่ 10 ธันวาคม โดยของขวัญควรมีราคาไม่เกิน 400 บาท.

Message from the library / ข้อความจากห้องสมุด


Please return all your books to the library no later than next week. Two weeks before every term ends, the library stops issuing books to learners. All classes are welcome to come to the library until the end of Term 1 but books will not be checked out anymore until Term 2.

กรุณานำหนังสือกลับมาคืนที่ห้องสมุดภายในสัปดาห์หน้า. 2 สัปดาห์ก่อนที่จะปิดเทอม, ห้องสมุดจะไม่ให้นักเรียนยืมหนังสือกลับบ้าน แต่นักเรียนทุกชั้นยังสามารถมาห้องสมุดจนกว่าจะปิดเทอมและจะทำการยืมหนังสือได้อีกครั้งในเทอมที่ 2.


If any books are still outstanding by the end of next week. Ms Marie will let the learners know as well as homeroom teachers/TAs so we can follow up with parents. If book(s) are still not returned by the end of Term 1 an invoice will be sent to parents.


หากยังไม่คืนหนังสือก่อนหมดสัปดาห์หน้าครูมารีย์จะแจ้งไปยังครูประจำชั้น/ครูผู้ช่วยเพื่อให้ตามหนังสือคืนจากผู้ปกครองก่อนและหากทางห้องสมุดยังไม่ได้รับหนังสือคืนก่อนปิดเทอมใบเสร็จเก็บเงินจะถูกส่งให้ผู้ปกครอง

 

Thank you very much for your support!

ทางห้องสมุดขอขอบคุณสำหรับทุกการสนับสนุนของท่าน!


The children with their mathletics certificate.

นักเรียนได้รับใบประกาศจากการเข้าร่วมแข่งขันคณิตศาสตร์




World Soil Day event December 2nd
กิจกรรมวันดินโลกจัดในวันที่ 2 ธันวาคม




Comments

Popular posts from this blog

End of Unit

This week we came to the end of our unit of inquiry on cultural beliefs and values. Back in August we had very little understanding about how culture impacts beliefs and values. However, as the weeks went by we engaged in many learning activities. The first of these was interviewing teachers to ask for their input on a definition of culture. We went on to watch mini-documentaries, read several information books and speak to people who could teach us about their culture. As a concluding activity, we came together as a class to produce a joint video which describes some essential points of cultures which we are interested in. This was an exercise in collaborating on a project and exercising social skills. As you can imagine, there was a lot of research to do, and so we had a good opportunity to put into practice all we have been learning about how to conduct research. We now have no reason to use 'copy & paste' ! Heres a link to our work: The highlight of this week h...

Year 6 Term 2 Week 3 Blog

English Class This week in English class the learners continued reading their guiding reading books. One group complete "The Chalk Box Kid" by Clyde Robert Bulla and will be assigned to a new guided reading book next week. The learners also worked on writing sentences using their spelling words and writing stories that highlighted their spelling words in their story. This is to enhance the written vocabulary that the learners are using within their writing. As part of their PSPE theme this week (Teamwork) the learners worked together to solve various riddles. For next week the learners will be working on writing reflections based on current events and building their skills in use of conjunctions.  Maths Class In Maths class this week the learners completed their unit on measurements. The learners worked on units of measurement for mass this week. The learners completed an assessment as part of their unit wrap up. To finish off the unit we also had ...

Rites of passage

Rites of passage Continuing with our unit of inquiry on culture, we have been looking into the rites of passage of various cultures. Here is the video we began with. Whatever culture we belong to there will be rites of passage that we all experience. As you probably seen, the classroom has many colourful images relating to culture. This week, we all chose one and researched the rites of passage of that culture. We have been learning that Kiddle is a good place to research from because the results are child friendly. Epic books also has good resources to read.  A key point of our learning this week has been looking into the features of an information report. Indeed there are several kinds of writing, all with different purposes, and so during the course of the year we are spending time with each of them. An, Epic books was helpful because it provided a beautiful explanation of how to write an information report. As an example of what ours might look like, the teac...