Skip to main content

Term 2, Week 4

 


We have just started a new class novel:
นิยายเรื่องใหม่ของชั้นเรียน:

The 6th academic skill competition and inventions for private schools
การแข่งขันทักษะทางวิชาการครั้งที่  6
A number of our students joined in this event which involved competing with other schools. A big thankyou to everyone who participated. Some will be moving forward to a future round in Bangkok

ขอขอบคุณนักเรียนที่เข้าร่วมแข่งขันครั้งนี้ และนักเรียนบางคนที่ได้รางวัลต้องเข้าแข่งขันในรอบต่อไปที่กรุงเทพมหานคร.


Multiplication Challenge
Tashi is our second student to fully complete his multiplication tables challenge.

การท่องแม่สูตรคูณ
ทาชิ คือนักเรีขยนคนที่ 2 ของชั้นเรียนที่ผ่านการท่องแม่สูตรคูณทั้ง 12 แม่


Electricity 
In our Science, we are  learning about electricity. Much of our work is practical making circuits with batteries, bulbs. switches, dimmers etc. 

กระแสไฟฟ้า
วิชาวิทยาศาสตร์ เราเรียนเรื่องไฟฟ้างานของนักเรียนคือสร้างวงจรไฟฟ้ากับแบตเตอรี่ หลอดไฟ สวิชต์ และที่หรี่ไฟ อื่นๆ


We have been learning about Puberty
Our children are reaching the time when they will experience the process of Puberty. We are stressing to the children that this happens when the time is right and can be anywhere between the ages of 9 and 15. It is important that children are prepared for these changes. Mr John and Ms Emmi have been leading some focused learning on this sometimes as a whole class, other times in male and female groups. The materials we used have been shared with parents. We do suggest that parents should be the first person children should talk to if they have any questions or they may choose another trusted adult. We did not learn about the theme of human reproduction which will be covered when the children are older.

เราได้เรียนรู้เรื่องการเข้าสู่วัยรุ่น
นักเรียนกำลังมาถึงช่วงเวลาที่จะได้สัมผัสกับกระบวนการของการเข้าสู่วัยรุ่น เราเน้นกับนักเรียนว่าสิ่งนี้จะเกิดขึ้นเมื่อถึงเวลาที่เหมาะสมคือช่วงอายุระหว่าง 9 ถึง 15 ปี สิ่งสำคัญคือนักเรียนจะต้องเตรียมพร้อมสำหรับการเปลี่ยนแปลงเหล่านี้ คุณจอห์นและคุณเอ็มมีเป็นผู้สอนประเด็นนี้ ซึ่งบางครั้งเราเรียนแบบรวมทั้งชั้นเรียน บางครั้งจะแบ่งออกเป็นกลุ่มนักเรียนชายและหญิง เราได้แบ่งลิ้งกับผู้ปกครอง และขอแนะนำว่าผู้ปกครองควรเป็นคนแรกที่นักเรียนพูดคุยด้วยหากพวกเขามีคำถาม เราไม่ได้สอนเกี่ยวกับ การสืบพันธุ์ของมนุษย์ ซึ่งจะสอนเมื่อนักเรียนพร้อมมากกว่านี้.



House Assembly: Dodgeball 
On Thursday, we celebrated our first House Assembly led by Mr Xavi, It was a Dodgeball Competition and the eventual winners were the Black team.

กิจกรรมชุมนุม : ดอดจ์บอล
วันพฤหัสเราฉลองกิจกรรมชุมนุมด้วยดารเล่นกีฬาดอดจ์บอลที่จัดโดย มร. ชาวี่ และทีมที่ชนะคือทีมสีดำ

Home learning (posted in Google Classroom) 

  • Ensure you can all spell the days of the week and months of the year correctly
  • Prepare and undertake at least 3 multiplication assessments
  • Go to  https://www.thatquiz.org/ Measure page Measure in cm. Set for 10 questions starting at level 1
  • Work on your PYPX T shirt Designs

การเรียนที่บ้าน  (อยู่ในกูเกิลคลาสรูม)

  • สะกดวันในสัปดาห์และเดือนของปีได้อย่างถูกต้อง
  • เตรียมสอบแม่สูตรคูณอย่างน้อย 3 แม่
  • เข้าไปที่ https://www.thatquiz.org/ ใช้หน่วยวัดเป็น ซม. ตั้งค่า 10 คำถามเริ่มต้นที่ระดับ 1
  • ออกแบบเสื้อยืด PYPX 

Comments

Popular posts from this blog

End of Unit

This week we came to the end of our unit of inquiry on cultural beliefs and values. Back in August we had very little understanding about how culture impacts beliefs and values. However, as the weeks went by we engaged in many learning activities. The first of these was interviewing teachers to ask for their input on a definition of culture. We went on to watch mini-documentaries, read several information books and speak to people who could teach us about their culture. As a concluding activity, we came together as a class to produce a joint video which describes some essential points of cultures which we are interested in. This was an exercise in collaborating on a project and exercising social skills. As you can imagine, there was a lot of research to do, and so we had a good opportunity to put into practice all we have been learning about how to conduct research. We now have no reason to use 'copy & paste' ! Heres a link to our work: The highlight of this week h...

Year 6 Term 2 Week 3 Blog

English Class This week in English class the learners continued reading their guiding reading books. One group complete "The Chalk Box Kid" by Clyde Robert Bulla and will be assigned to a new guided reading book next week. The learners also worked on writing sentences using their spelling words and writing stories that highlighted their spelling words in their story. This is to enhance the written vocabulary that the learners are using within their writing. As part of their PSPE theme this week (Teamwork) the learners worked together to solve various riddles. For next week the learners will be working on writing reflections based on current events and building their skills in use of conjunctions.  Maths Class In Maths class this week the learners completed their unit on measurements. The learners worked on units of measurement for mass this week. The learners completed an assessment as part of their unit wrap up. To finish off the unit we also had ...

Rites of passage

Rites of passage Continuing with our unit of inquiry on culture, we have been looking into the rites of passage of various cultures. Here is the video we began with. Whatever culture we belong to there will be rites of passage that we all experience. As you probably seen, the classroom has many colourful images relating to culture. This week, we all chose one and researched the rites of passage of that culture. We have been learning that Kiddle is a good place to research from because the results are child friendly. Epic books also has good resources to read.  A key point of our learning this week has been looking into the features of an information report. Indeed there are several kinds of writing, all with different purposes, and so during the course of the year we are spending time with each of them. An, Epic books was helpful because it provided a beautiful explanation of how to write an information report. As an example of what ours might look like, the teac...