Skip to main content

Term 2, Week 8

 


International Week สัปดาห์สากล

Our Global Village โลกคือชุมชนของเรา

Breakfast Around the World. อาหารเช้าจากรอบโลก



During the week, we cooked a range of breakfast foods from around the world. We observed the chemical changes happening in the process of cooking. We thought about whether the breakfasts were balanced and if they were healthy. We rated the tastes of the foods in addition to keeping our own personal breakfast diaries. We also carried out research to find out about breakfasts using both book and online sources of information..

ระหว่างสัปดาห์ เราทำอาหารเช้าจากทั่งโลก เราสังเกตุการเปลี่ยนแปลงทางเคมีที่เกิดขึ้นกับอาหารระหว่างขั้นตอนของการปรุง เราคิดเกี่ยวกับอาหารเช้าที่เหมาะสมและดีต่อสุขภาพ เราให้คะแนนรสชาติอาหารที่ทานในแต่ละวันเพื่อบันทึกในใบงาน และเราหาข้อมูลของอาหารเช้าโดยใช้ทั้งหนังสือและฐานข้อมูลออนไลน์.

Monday วันจันทร์

We sampled three types of Thai Breakfast egg-in-pan, Joke rice porridge and Vietnamese bread. We rated the taste of each one and made notes summarising our thoughts.

เราลองชิมอาหารไทย 3 อย่างในเช้าวันจันทร์ ได้แก่ ไข่กะทะ โจ๊ก และขนมปังเวียดนาม เราให้คะแนนอาหารไทยและสรุปความเห็นลงในบันทึกของตัวเอง.
Tuesday วันอังคาร

On Tuesday we compared two types of porridge, Jok rice porridge from Asia and western style oatmeal porridge. We tasted without adding sugar or fruit or jam etc

วันอังคารเราลองทานโจ๊ก 2 ชนิดได้แก่ โจ๊กจากเอเชียและโจ็กแบบตะวันตก โดยไม่ไส่เครื่องปรุงใดๆทั้งสิ้น
Wednesday วันพุธ

Wednesday was our Egg day! We cooked eggs in many ways fried, scrambled omelette and boiled. We ran out of time so we did not make poached eggs. As well as cooking and tasting, we discussed the eggs changed when cooked from a scientific point of view.

วันพุธ คือวันแห่งไข่ เราทำอาหารจากไข่ในหลายรูปแบบ ทั้งทอด ผัดและต้ม เรามีเวลาจำกัดจึงไม่ได้ทำ
ไข่ลวก และในขณะที่เราทำไข เราก็ได้อภิปรายเรื่องไข่ในมุมของวิทยาศาสตร์เช่นกัน

Thursday วันพฤหัสบดี

On Thursday, we cooked Welsh Rarebit which is melted cheese on toast.
 
เราทำ Welsh Rarebit ซึ่งเป็นการละลายชีสบนขนมปังปิ้ง


Friday วันศุกร์

Friday was so special as we cooked a full English breakfast of sausage, bacon, fried egg, scambled egg. fried bread, baked beans, fried onions and grilled tomotoes. Most people thought it was delicious We talked about a balanced diet and that sometimes it is fine to eat unhealthy food, just not too often. We also agreed that grilling is usually preferable to frying in oil. Some families are choosing to use an air fryer which the makers claim is the healthiest way to cook, 

วันศุกร์เป็นวันพิเศษ เพราะเราทำ อาหารเช้าแบบอังกฤษโดยมี เบคอน ใส้กรอก ไข้ทอด ไข่ผัด ขนมปังทอด ถั่วอบ หัวหอมย่างและมะเขือเทศ นักเรียนส่วนมากคิดว่าอาหารเช้าแบบอังกฤษนั้นอร่อย และเราพูดถึงคุณค่าทางโภชนาการและประโยชน์ และทุกคนเห็นด้วยว่าทอดในน้ำมันนั้นดีกว่าการย่าง บางครอบครัวอาจใช้หม้อทอดไร้น้ำมันที่ผู้ผลิตบอกว่าเป็นวิธีการปรุงอาหารที่ดีต่อสุขภาพที่สุด
.
Assembly กิจกรรมชุมนุม

In this week's House Assembly students had an opportunity play dodgeball, capture the flag and some gymnastics.

สัปดาห์นี้กิจกรรมชุมนุมของนักเรียนนั้นเปิดโอกาศให้นักเรียนได้เล่นดอดจ์บอล ชิงธง และยิมนาสติก
                      

Reminder ประกาศ
Swimming is back at UDIS! ชั้นเรียนว่ายน้ำ



Please keep all your 1.5 litre plastic bottles and lids/caps of any size 

กรุณาเก็บขวดพลาสติกขนาด 1.5 ลิตรและฝาปิด/ฝาทุกขนาด




      






Comments

Popular posts from this blog

End of Unit

This week we came to the end of our unit of inquiry on cultural beliefs and values. Back in August we had very little understanding about how culture impacts beliefs and values. However, as the weeks went by we engaged in many learning activities. The first of these was interviewing teachers to ask for their input on a definition of culture. We went on to watch mini-documentaries, read several information books and speak to people who could teach us about their culture. As a concluding activity, we came together as a class to produce a joint video which describes some essential points of cultures which we are interested in. This was an exercise in collaborating on a project and exercising social skills. As you can imagine, there was a lot of research to do, and so we had a good opportunity to put into practice all we have been learning about how to conduct research. We now have no reason to use 'copy & paste' ! Heres a link to our work: The highlight of this week h...

Year 6 Term 2 Week 3 Blog

English Class This week in English class the learners continued reading their guiding reading books. One group complete "The Chalk Box Kid" by Clyde Robert Bulla and will be assigned to a new guided reading book next week. The learners also worked on writing sentences using their spelling words and writing stories that highlighted their spelling words in their story. This is to enhance the written vocabulary that the learners are using within their writing. As part of their PSPE theme this week (Teamwork) the learners worked together to solve various riddles. For next week the learners will be working on writing reflections based on current events and building their skills in use of conjunctions.  Maths Class In Maths class this week the learners completed their unit on measurements. The learners worked on units of measurement for mass this week. The learners completed an assessment as part of their unit wrap up. To finish off the unit we also had ...

Rites of passage

Rites of passage Continuing with our unit of inquiry on culture, we have been looking into the rites of passage of various cultures. Here is the video we began with. Whatever culture we belong to there will be rites of passage that we all experience. As you probably seen, the classroom has many colourful images relating to culture. This week, we all chose one and researched the rites of passage of that culture. We have been learning that Kiddle is a good place to research from because the results are child friendly. Epic books also has good resources to read.  A key point of our learning this week has been looking into the features of an information report. Indeed there are several kinds of writing, all with different purposes, and so during the course of the year we are spending time with each of them. An, Epic books was helpful because it provided a beautiful explanation of how to write an information report. As an example of what ours might look like, the teac...