Skip to main content

Term 1, Week 10


We hope everyone enjoys the long weekend. Next week, on Thursday 28th October at 12.30, Ms Snook and I will lead a Google Meeting to introduce the Primary Exhibition.(PYPX) We hope you may be able to join us live but will record it so you may watch later if you prefer. Here is the meeting code Introduction to the Primary Exhibition (PYPX) Y5/6

ครูหวังว่าทุกคนจะมีช่วงเวลาที่ดีในวันหยุดยาว. สัปดาห์หน้า, ในวันพฤหัสบดีที่ 28 ตุลาคม เวลา 12.30, คุณสนุ๊กและผมจะจัดการประชุมผ่าน Google Meeting เพื่อแนะนำโครงงานชั้นประถมศึกษา. ผมหวังว่าทุกท่านจะสามารถเข้าร่วมการประชุมนี้พร้อมกันได้ แต่การประชุมจะถูกบันทึกเพื่อดูภายหลังในกรณีที่ผู้ปกครองบางท่านไม่สะดวกหรือต้องการดูซ้ำ และนี่คือรหัสที่จะใช้เพื่อการเข้าร่วมประชุม การประชุมเกี่วกับโครงงานของนักเรียนชั้นประถมศึกษา (PYPX) ๕/๖

Halloween is coming and UDIS is celebrating in a non-scary way. Is your child's  costume prepared yet?

วันฮาโลวีนใกล้เข้ามาแล้วและโรงเรียนของเราจะจัดงานเพื่อเฉลิมฉลองวันฮาโลวีนให้ไม่น่ากลัว. บุตรหลานของท่านเตรียมชุดที่จะใส่ไว้แล้วหรือยัง?



Preparations have begun for the Y5/6 Primary Years Exhibition (PYPX) 2022
นิทรรศการปฐมวัย Y5/6 เริ่มแล้ว (PYPX) 2022

 

Year 5/6  have begun their journey towards our PYP Exhibition (PYPX) which will be presented on Wednesday 30th March. It is connected to our learning about sharing the planet. Our central idea is THE IMPACT OF PLASTIC HAS A WIDER EFFECT ON OUR WORLD. This notice board is outside our classroom and we shall  update our progress weekly. The countdown has begun and we have 23 weeks to prepare.The PYPX provides an opportunity for students to demonstrate the skills they have acquired by preparing and presenting their learning to a wide audience and will show practical examples of Learner Agency. It is a student led process with support from teacher mentors Mr Kane, Ms Phibz and Ms Marie together with Mr John, Ms Emmi and Ms Snook

นักเรียนชั้นเยียร์ 5/6 เริ่มต้นการทำโครงงานของชั้นประถมศึกษา (PYPX) ซึ่งจะนำเสนอในวันที่ 30 มีนาคม. การทำโครงงานนี้เชื่อมโยงกับการศึกษาของเราเกี่ยวกับการแบ่งปันโลก. โดยหน่วยการเรียนรู้ของเราก็คือ พลาสติกส่งผลกระทบในวงกว้างต่อโลกของเราอย่างไร. ซึ่งครูจัดบอร์ดที่หน้าชั้นเรียนและจะปรับเปลี่ยนทุกสัปดาห์เพื่อให้เข้ากับกระบวนการเรียนรู้. การนับถอยหลังได้เริ่มต้นขึ้นแล้วและเรามีเวลา 23 สัปดาห์เพื่อเตรียมตัว. โครงงานของเรานี้จะช่วยให้นักเรียนมีโอกาสแสดงทักษะที่พวกเขามีผ่านการเตรียมงานและการนำเสนองานของตัวเองให้ผู้อื่นฟัง และจะเป็นการแสดงคุณลักษณะอันพึงประสงค์. โดยที่นักเรียนจะเป็นคนคิดขั้นตอนกระบวนการต่างๆโดยมี ครูเคน, ครูฟิบส์และครูมารีย์ ร่วมกับ ครูจอห์น , ครูเอมมี่ และคุณสนุ๊ก คอยเป็นที่ปรึกษา.



Here, Viktoria is concentrating on a 2D shape and thinking about its properties and the mathematical language she can use to describe it. 
วิคตอเรียกำลังตั้งใจเรียนเรื่องรูปร่าง 2 มิติและคิดเกี่ยวกับคุณสมบัติและภาษาทางคณิตศาสตร์ที่ใช้อธิบายรูปร่างของรูปทรงเหล่านี้



We wanted to make a list of questions to help us to plan our learning.

นักเรียนต้องการทำรายการคำถามเพื่อช่วยในการวางแผนการเรียนของเรา.


We all knew where Thailand is on a world map but we were not sure exactly which countries share a land border with Thailand so we checked by using a map. 

นักเรียนทุกคนรู้ว่าประเทศไทยอยู่ที่ไหนบนแผนที่โลก แต่เราไม่แน่ใจว่าประเทศใดมีพรมแดนติดกับประเทศไทย เราจึงตรวจสอบโดยใช้แผนที่



Mr Xavi is teaching us how to play basketball.
มิสเตอร์ชาวี่กำลังพาพวกเราเล่นบาสเกตบอล.


What has Mr John really done?
อะไรที่ มร.จอห์นทำไปเรียบร้อยแล้ว?


In the PY assembly this week the teachers spoke about themsleves. Mr John shared six facts but not all of them are true.
ในกิจกรรมชุมนุสัปดาห์นี้นักเรียนได้ทำความรู้จักกับครูทุกท่าน และครูจอห์นมีข้อเท็จจริง 6 ข้อให้ทุกคนทายว่าสิ่งไหนถูกหรือผิด
Answers / คำตอบ
True Mr John did do a bungy jump in New Zealand / ถูกต้องที่มิสเตอร์จอห์นเคยเล่นบันจี้จัมพ์ที่นิวซีแลนด์
False Mr John has never been to the USA / ผิดเพราะมิสเตอร์จอห์นไม่เคยไปสหรัฐอเมริกา
False Mr John canot speak German but can speak Welsh, English and some Thai and Myanmar / มิสเตอร์จอห์นพูดภาษาเยอรมันไม่ได้ แต่พูดภาษาเวลช์ อังกฤษ ไทยและเมียนมาร์ได้บ้าง
False Mr John comes from Wales / ผิดเพราะมิสเตอร์จอห์นมาจากเวลส์
True Mr John once won a singing competition / ถูกต้องที่เคยชนะการประกวดร้องเพลง
True Mr John did used to play a baritone horn in a brass band / ถูกต้องที่มิสเตอร์จอห์นเคยเล่นแตรบาริโทนในวงดนตรีทองเหลือง


Comments

Popular posts from this blog

End of Unit

This week we came to the end of our unit of inquiry on cultural beliefs and values. Back in August we had very little understanding about how culture impacts beliefs and values. However, as the weeks went by we engaged in many learning activities. The first of these was interviewing teachers to ask for their input on a definition of culture. We went on to watch mini-documentaries, read several information books and speak to people who could teach us about their culture. As a concluding activity, we came together as a class to produce a joint video which describes some essential points of cultures which we are interested in. This was an exercise in collaborating on a project and exercising social skills. As you can imagine, there was a lot of research to do, and so we had a good opportunity to put into practice all we have been learning about how to conduct research. We now have no reason to use 'copy & paste' ! Heres a link to our work: The highlight of this week h...

Year 6 Term 2 Week 3 Blog

English Class This week in English class the learners continued reading their guiding reading books. One group complete "The Chalk Box Kid" by Clyde Robert Bulla and will be assigned to a new guided reading book next week. The learners also worked on writing sentences using their spelling words and writing stories that highlighted their spelling words in their story. This is to enhance the written vocabulary that the learners are using within their writing. As part of their PSPE theme this week (Teamwork) the learners worked together to solve various riddles. For next week the learners will be working on writing reflections based on current events and building their skills in use of conjunctions.  Maths Class In Maths class this week the learners completed their unit on measurements. The learners worked on units of measurement for mass this week. The learners completed an assessment as part of their unit wrap up. To finish off the unit we also had ...

Rites of passage

Rites of passage Continuing with our unit of inquiry on culture, we have been looking into the rites of passage of various cultures. Here is the video we began with. Whatever culture we belong to there will be rites of passage that we all experience. As you probably seen, the classroom has many colourful images relating to culture. This week, we all chose one and researched the rites of passage of that culture. We have been learning that Kiddle is a good place to research from because the results are child friendly. Epic books also has good resources to read.  A key point of our learning this week has been looking into the features of an information report. Indeed there are several kinds of writing, all with different purposes, and so during the course of the year we are spending time with each of them. An, Epic books was helpful because it provided a beautiful explanation of how to write an information report. As an example of what ours might look like, the teac...