Skip to main content

Term 1, Week 13


Activity 1 Build a structure which is as strong and tall as possible. It must support a
1 kg. weight and survive a simulated hurricane. Each group will be allocated
identical sets of resources to use.

กิจกรรมที่ 1 สร้างโครงสร้างที่แข็งแรงและสูงที่สุด ต้องรองรับน้ำหนัก 1 กก. และต้องรอดจากพายุเฮอริเคนจำลอง โดยแต่ละกลุ่มจะได้รับอุปกรณ์ที่จะใช้เหมือนกันทั้งหมด











Activity 2 Keeping Mr. John’s water cool. You will carry out a fair test using water, ice,beakers, a timer and thermometers in order to decide which material is best at keeping the drink coolest.

กิจกรรมที่ 2 รักษาน้ำนายจอห์นให้เย็น นักเรียนจะต้องทำการทดลองโดยใช้น้ำ น้ำแข็ง บีกเกอร์ ตัวจับเวลา และเครื่องวัดอุณหภูมิ เพื่อที่จะตัดสินใจว่าวัสดุใดดีที่สุดในการทำให้เครื่องดื่มเย็นนานที่สุด



Activity 3 The Great Egg Race. Build something that will protect a raw egg when dropped onto a hard surface from a height of 2 metres. (Children were forewarned about this activity so they could bring resources from home)

กิจกรรมที่ 3 การแข่งขันไข่ผู้ยิ่งใหญ่ นักเรียนสร้างสิ่งที่จะใช้ได้ผลเพื่อปกป้องไข่ดิบเมื่อตกลงบนพื้นแข็งจากความสูง 2 เมตร (นักเรียนต้องนำอุปกรณ์ที่จะใช้ในการทดลองนี้มาเองจากที่บ้าน)




Loy Krathong will be held on the Thurstday18 th November 2021 and that learners can wear house shirts or thai clothes.

กิจกรรมลอยกระทง จะจัดขึ้นในวันพฤหัสบดีที่ 18 พฤศจิกายน พ.ศ. 2564 และให้ผู้เรียนสวมสีประจำทีมของตนหรือชุดไทยมาร่วมกิจกรรม.



Dear Parents, / 
เรียน ผู้ปกครอง.

We are currently practicing our song for the Christmas video. This year, due to Covid, we will not be able to welcome parents on site, but we will prepare a video for you. Y5/6 students will record their song on Thursday, 2nd of December. For this occasion, could you send the following items in your child's bag:

ขณะนี้เรากำลังฝึกซ้อมเพลงสำหรับวิดีโอคริสต์มาส ปีนี้เนื่องจากโควิด เราจึงไม่สามารถต้อนรับผู้ปกครองในสถานที่ได้ แต่เราจะเตรียมวิดีโอไว้ให้คุณ นักเรียน Y5/6 จะบันทึกเพลงของพวกเขาในวันพฤหัสบดีที่ 2 ธันวาคม ในโอกาสนี้ คุณช่วยส่งของต่อไปนี้ใส่กระเป๋าของลูกคุณได้ไหม:

- Black t-shirt and black pants/shorts / - เสื้อยืดสีดำ กางเกงขายาวสีดำ
- Christmas accessories (OPTIONAL) / - เครื่องประดับคริสต์มาส (อุปกรณ์เสริม)

The final video will be shared with parents on the 10th of December. 
วิดีโอสุดท้ายจะถูกแชร์กับผู้ปกครองในวันที่ 10 ธันวาคม
Thank you so much for your support and please let me know if you have any questions.
ขอบคุณมากสำหรับการสนับสนุนของท่านและโปรดแจ้งให้เราทราบหากท่านมีคำถาม.

Ms Marie

Dear parents / เรียน ผู้ปกครอง.

This is a gentle reminder that parents can submit your child's antigen or PCR test result from tomorrow to 12pm on Sunday 14 November.
Students will need to submit an antigen or PCR test result before returning to school. You can send this to either admin@udis.ac.th or to @udis (our Official Line account).
Students without a test result will not be able to enter campus.

ขออนุญาตแจ้งเตือนว่าท่านสามารถส่งผลตรวจหาเชื้อโควิดโดยตรวจแอนติเจนหรือ PCR ได้ตั้งแต่วันพรุ่งนี้ จนถึงเวลา 12.00 น. ของวันอาทิตย์ ที่ 14 พฤศจิกายน
นักเรียนทุกคนจำเป็นต้องส่งผลตรวจแอนติเจนหรือ PCR ให้โรงเรียนก่อนเข้ามาเรียนที่โรงเรียน โดยส่งผลตรวจได้ที่ admin@udis.ac.th หรือ @udis (บัญชีไลน์ของโรงเรียน)
นักเรียนที่ไม่มีผลตรวจไม่สามารถเข้ามาภายในโรงเรียนได้.

Best regards
School Office

Comments

Popular posts from this blog

End of Unit

This week we came to the end of our unit of inquiry on cultural beliefs and values. Back in August we had very little understanding about how culture impacts beliefs and values. However, as the weeks went by we engaged in many learning activities. The first of these was interviewing teachers to ask for their input on a definition of culture. We went on to watch mini-documentaries, read several information books and speak to people who could teach us about their culture. As a concluding activity, we came together as a class to produce a joint video which describes some essential points of cultures which we are interested in. This was an exercise in collaborating on a project and exercising social skills. As you can imagine, there was a lot of research to do, and so we had a good opportunity to put into practice all we have been learning about how to conduct research. We now have no reason to use 'copy & paste' ! Heres a link to our work: The highlight of this week h...

Year 6 Term 2 Week 3 Blog

English Class This week in English class the learners continued reading their guiding reading books. One group complete "The Chalk Box Kid" by Clyde Robert Bulla and will be assigned to a new guided reading book next week. The learners also worked on writing sentences using their spelling words and writing stories that highlighted their spelling words in their story. This is to enhance the written vocabulary that the learners are using within their writing. As part of their PSPE theme this week (Teamwork) the learners worked together to solve various riddles. For next week the learners will be working on writing reflections based on current events and building their skills in use of conjunctions.  Maths Class In Maths class this week the learners completed their unit on measurements. The learners worked on units of measurement for mass this week. The learners completed an assessment as part of their unit wrap up. To finish off the unit we also had ...

Rites of passage

Rites of passage Continuing with our unit of inquiry on culture, we have been looking into the rites of passage of various cultures. Here is the video we began with. Whatever culture we belong to there will be rites of passage that we all experience. As you probably seen, the classroom has many colourful images relating to culture. This week, we all chose one and researched the rites of passage of that culture. We have been learning that Kiddle is a good place to research from because the results are child friendly. Epic books also has good resources to read.  A key point of our learning this week has been looking into the features of an information report. Indeed there are several kinds of writing, all with different purposes, and so during the course of the year we are spending time with each of them. An, Epic books was helpful because it provided a beautiful explanation of how to write an information report. As an example of what ours might look like, the teac...