Skip to main content

Term 2 week 11





Our PY Exhibition is next Tuesday 
โครงงานนักเรียนชั้นประถมศึกษาจะเกิดขึ้นในวันอังคาร



Only 3 more days to go and the children are working hard on their final preparations and are feeling very excited. Today, the children brought home their special tee-shirt and mask, which they designed themselves to wear on the actual day. The Exhibition Area is developing well. I don't want to say too much and spoil the surprise.

เหลือเพียง 3 นิทรรศการชั้นเรียนประถมก็จะเกิดขึ้น นักเรียนทุกคนต่างทำงานอย่างหนักเพื่อเตรียมพร้อม และวันนี้นักเรียนนำเสื้อเชิตร์และหน้ากากผ้าที่ออกแบบเองกลับบ้านเพื่อใส่ในวันงานและผมเห็นว่าการเตรียมงานนั้นเป็นไปอย่างดีและอยากให้ผู้ปกครองทุกท่านได้เห็นเช่นกัน

IMPORTANT! IMPORTANT! IMPORTANT!
สำคัญมากกกก 

On Tuesday we would like Y5/6 students to be at school from 7.50 until 16.00 as our Exhibition is a full day event.

ในวันอังคารเราต้องการให้นักเรียนมาถึงโรงเรียนเวลา 7.50 จนถึง 16.00 เนื่องจากนิทรรศการนั้นจะดำเนินไปทั้งวัน

Parents are special VIP guests. Here is a rundown of our plans for the day,
  • 7.50 Arrival at school. Parents go to the Y5/6 classroom, students to the auditorium.
  • 8.10 approx students, mentors, Y4 and parents will have a short introduction from Ms. Emmi, our school Principal.
  • 8.25 approx Move to the auditorium for our Ribbon Cutting Ceremony.
  • 8,30-15.00  The Exhibition is open to visitors. Specific viewing times have been allocated.
  • 15.00 - 16.00 Clearing up time. Any parents who are waiting are welcome to join with us at this time if they wish.
ผู้ปกครองเป็นแขกวีไอพีพิเศษ นี่คือบทสรุปของแผนของเราสำหรับวันนี้
  • 7.50 ถึงโรงเรียน ผู้ปกครองไปที่ห้องเรียน Y5/6 นักเรียนไปที่หอประชุม
  • 8.10 นักเรียน ครูพี่เลี้ยง Y4 และผู้ปกครองโดยประมาณจะได้รับคำแนะนำสั้นๆ จากคุณ Emmi อาจารย์ใหญ่ของโรงเรียน
  • ประมาณ 8.25 น. ย้ายไปที่หอประชุมเพื่อทำพิธีตัดริบบิ้นของเรา
  • 8,30-15.00 น. นิทรรศการเปิดให้เข้าชม จัดสรรเวลาในการรับชมเฉพาะ
  • 15.00 - 16.00 น. เคลียร์เวลา ผู้ปกครองท่านใดที่รออยู่ สามารถเข้าร่วมกับเราได้ในเวลานี้หากต้องการ

Student Led Conferences

Student Led Conferences were held on Thursday

การประชุมโดยนักเรียนเป็นผู้นำเสนอถูกจัดขึ้นในวันพฤหัส



We were delighted with the level of independence shown by students in how they shared their learning. Do remember that students have access to their portfolios online and parents may choose to look at them with their child whenever they wish. We appreciate the comments made by parents in their reflection sheets.

เราภูมิใจในสิ่งที่นักเรียนได้แบ่งปันสิ่งที่พวกเขาเรียนรู้กับผู้ปกครอง และพอร์ฟอลิโอของนักเรียนนั้นออนไลน์และผู้ปกครองสมารถดูได้โดยให้นักเรียนเปิดให้ดู. และขอบคุณผู้ปกครองที่ได้ประเมินการเข้าประชุมครั้งนี้ของเรา

Tables Challenge

Troy has completed his Multiplication Tables Challenge. Congratulations! 

และทรอยได้สอบแม่สูตรคูณเสร็จทุกแม่แล้ว




PY Assembly 
กิจกรรมชุมนุมนักเรียนชั้นประถม

Y5/6 led the PY assembly on Thursday. We played a game of 'Human' Kahoot' on the theme of Digital Literacy/Safety.
เยียร์ 5/6 เป็นตัวแทนจัดกิจกรรมชุมนุมของสัปดาห์นี้ เราเล่นเกมส์คะฮูทมนุษย์ ใหัวข้อ การใช้สื่อดิจิทัลอย่างปลอดภัย



Mathletics 
การแข่งขันคณิตศาสตร์

During our recent Mathletics event these children received Gold, Silver or Bronze awards for their tremendous effort and achieving high scores. All students received a certificate for participating.

นักเรียนในชั้นเรียนของเราได้รับรางวันเหรียญทอง เหรียญเงิน และเหรียญทองแดง สำหรับการแข่งขันที่ได้คะแนนสูงที่สุด และนักเรียนทุกคนที่เข้าแข่งขันต่างได้รับใบประกาศในฐานะผู้เข้าร่วม




Library Books
หนังสือห้องสมุด

Please help us by returning any outstanding library books to school.

หากท่านมีหนังสือจากโรงเรียนค้างอยู่ที่บ้านกรุณาช่วยนำมาคืน


Songkran Celebrations
กิจกรรมวันสงกรานต์

Do remember that students and staff are invited to wear traditional Thai costume/Songkran clothes on Wednesday 6th April.
นักเรียนและครูทุกท่านได้รับำเชิญให้ร่วมใส่ชุดไทยหรือชุดสงกรานต์ในวันพุธที่ 6 เมษายน





Holiday message
วันหยุด

We wish everyone a safe and restful holiday and look forward to starting term 3 on Monday 18th April. 
เราหวังว่าทุกท่านจะมีวันหยุดที่พักผ่อนอย่างเต็มที่และเราจะเริ่มเทอมที่ 3 ในวันจันทร์ที่ 18 เมษายน

Mr. John.E and Ms. Snook
มร จอห์น และ มิส นุ๊ก











 



Comments

Popular posts from this blog

End of Unit

This week we came to the end of our unit of inquiry on cultural beliefs and values. Back in August we had very little understanding about how culture impacts beliefs and values. However, as the weeks went by we engaged in many learning activities. The first of these was interviewing teachers to ask for their input on a definition of culture. We went on to watch mini-documentaries, read several information books and speak to people who could teach us about their culture. As a concluding activity, we came together as a class to produce a joint video which describes some essential points of cultures which we are interested in. This was an exercise in collaborating on a project and exercising social skills. As you can imagine, there was a lot of research to do, and so we had a good opportunity to put into practice all we have been learning about how to conduct research. We now have no reason to use 'copy & paste' ! Heres a link to our work: The highlight of this week h...

Year 6 Term 2 Week 3 Blog

English Class This week in English class the learners continued reading their guiding reading books. One group complete "The Chalk Box Kid" by Clyde Robert Bulla and will be assigned to a new guided reading book next week. The learners also worked on writing sentences using their spelling words and writing stories that highlighted their spelling words in their story. This is to enhance the written vocabulary that the learners are using within their writing. As part of their PSPE theme this week (Teamwork) the learners worked together to solve various riddles. For next week the learners will be working on writing reflections based on current events and building their skills in use of conjunctions.  Maths Class In Maths class this week the learners completed their unit on measurements. The learners worked on units of measurement for mass this week. The learners completed an assessment as part of their unit wrap up. To finish off the unit we also had ...

Rites of passage

Rites of passage Continuing with our unit of inquiry on culture, we have been looking into the rites of passage of various cultures. Here is the video we began with. Whatever culture we belong to there will be rites of passage that we all experience. As you probably seen, the classroom has many colourful images relating to culture. This week, we all chose one and researched the rites of passage of that culture. We have been learning that Kiddle is a good place to research from because the results are child friendly. Epic books also has good resources to read.  A key point of our learning this week has been looking into the features of an information report. Indeed there are several kinds of writing, all with different purposes, and so during the course of the year we are spending time with each of them. An, Epic books was helpful because it provided a beautiful explanation of how to write an information report. As an example of what ours might look like, the teac...