Skip to main content

Term 3 Wb 23rd May

 


Our First Rehearsal
การซ้อมครั้งเเรก




Do remember to visit the Y5/6 classroom on Thursday. We have created a mini-showcase to highlight our learning. You will be able to view these in our classroom.
อย่าลืมมาเยี่ยมชั้น 5/6 ในวันพฤหัสบดี เพราะเรามีการผลงานที่เป็นไฮไลท์จากการเรียนของเราให้ทุกท่านชม



Journey Through the Eyes of the Child

การเดินทางผ่านสายตาของนักเรียน


Dear parents, เรียน ผู้ปกครอง


UDIS would like to invite you to join the ‘Journey through the Eyes of the Child’ event on Thursday 2nd June from 8am - 12pm at school to celebrate our students’ success at the end of the year.

UDIS ขอเรียนเชิญท่านเข้าร่วมงานเส้นทางการเรียนรู้ผ่านมุมมองผู้เรียน 'Journey through the Eyes of the Child' ในวันพฤหัสบดีที่ 2 มิถุนายน เวลา 8.00 - 12.00 น. ที่โรงเรียนเพื่อเฉลิมฉลองความสำเร็จของนักเรียนในช่วงสิ้นปีการศึกษานี้


Family members who will be participating in the event will submit negative ATK results on Wednesday 1st June. Please send it to your child’s teaching assistant.

สมาชิกในครอบครัวที่จะเข้าร่วมงานให้ส่งผลตรวจแอนติเจนหาเชื้อโควิด (ATK) ในวันพุธที่ 1 มิถุนายน กรุณาส่งไปที่ครูผู้ช่วยสอนของบุตรหลานท่าน


For safety reasons, please wear your parent ID cards at all times while you are on campus. UDIS will provide visitor cards to other members of your family. 

เพื่อความปลอดภัย โปรดสวมบัตรประจำตัวผู้ปกครองตลอดเวลาในขณะที่ท่านอยู่ภายในบริเวณโรงเรียน โดยโรงเรียนจะให้บัตรผู้มาติดต่อแก่สมาชิกท่านอื่นๆ ในครอบครัวของท่าน


QR code for the tentative programme in English QR code for the tentative programme in Thai

QR Code กำหนดการเบื้องต้นในภาษาอังกฤษ QR Code  กำหนดการเบื้องต้นในภาษาไทย

Dress for the event

EY- traditional clothes from home country, bring House Team shirts and black bottoms to change into 

Y1-Y4 - House Team shirts, black bottoms of any type

Y5/6 - PYPx shirts, black bottoms of any type

MY - House Team shirts, black bottoms of any type


ชุดที่ใส่ในกิจกรรม


นักเรียนอนุบาล - ชุดประจำชาติชของแต่ละคนและนำเสื้อ House Team กับกางเกงสีดำเพื่อมาเปลี่ยน

Y1-Y4 - เสื้อ House Team กับกางเกงสีดำแบบใดก็ได้

Y5/6 - เสื้อ PYPx และกางเกงสีดำแบบใดก็ได้


On Monday 30th May, 2022 as part of Thai Language and Culture class, learners were able to play in our community garden, which is just being developed, on our school grounds. We planted vegetables, Thai herbs (Simon Prai Thai) such as ginger, galangal, lemongrass,kaempferia, Andrographis paniculata, pepper, Gotu kola. Learners are also learning about medicinal plants and how they can be used.


ในวันจันทร์ที่ 30พฤษภาคม 2565 ให้นักเรียนนำพืชผักสวนครัว หรือสุมนไพรไทย ขิง ข่า ตะไคร้

ฟ้าทลายโจร ขมิ้น  กระชาย พริกไทย ใบบัวบก ฯลฯ มาโรงเรียนคนละ 1 ต้น ตามภาพด้านล่าง

ในชั่วโมงภาษาและวัฒนธรรมไทย ครูประจำวิชา จะพานักเรียนปลูกพืชสมุนไพร 

โดยทางโรงเรียนจะจัดเตรียมพื้นที่และดินปลูกไว้ให้ค่ะ (เพื่อทำเป็นสวนสมุนไพรไทย)

The last Parent Cafe of the year 

การประชุมผู้ปกครองครั้งสุดท้ายของปีการศึกษานี้




Comments

Popular posts from this blog

End of Unit

This week we came to the end of our unit of inquiry on cultural beliefs and values. Back in August we had very little understanding about how culture impacts beliefs and values. However, as the weeks went by we engaged in many learning activities. The first of these was interviewing teachers to ask for their input on a definition of culture. We went on to watch mini-documentaries, read several information books and speak to people who could teach us about their culture. As a concluding activity, we came together as a class to produce a joint video which describes some essential points of cultures which we are interested in. This was an exercise in collaborating on a project and exercising social skills. As you can imagine, there was a lot of research to do, and so we had a good opportunity to put into practice all we have been learning about how to conduct research. We now have no reason to use 'copy & paste' ! Heres a link to our work: The highlight of this week h...

Year 6 Term 2 Week 3 Blog

English Class This week in English class the learners continued reading their guiding reading books. One group complete "The Chalk Box Kid" by Clyde Robert Bulla and will be assigned to a new guided reading book next week. The learners also worked on writing sentences using their spelling words and writing stories that highlighted their spelling words in their story. This is to enhance the written vocabulary that the learners are using within their writing. As part of their PSPE theme this week (Teamwork) the learners worked together to solve various riddles. For next week the learners will be working on writing reflections based on current events and building their skills in use of conjunctions.  Maths Class In Maths class this week the learners completed their unit on measurements. The learners worked on units of measurement for mass this week. The learners completed an assessment as part of their unit wrap up. To finish off the unit we also had ...

Rites of passage

Rites of passage Continuing with our unit of inquiry on culture, we have been looking into the rites of passage of various cultures. Here is the video we began with. Whatever culture we belong to there will be rites of passage that we all experience. As you probably seen, the classroom has many colourful images relating to culture. This week, we all chose one and researched the rites of passage of that culture. We have been learning that Kiddle is a good place to research from because the results are child friendly. Epic books also has good resources to read.  A key point of our learning this week has been looking into the features of an information report. Indeed there are several kinds of writing, all with different purposes, and so during the course of the year we are spending time with each of them. An, Epic books was helpful because it provided a beautiful explanation of how to write an information report. As an example of what ours might look like, the teac...